Sitat Blackflip:Hvis du virkelig vil ha gode ski til pudder og dropping ville jeg godt for noen svære planker med rocker. Her vil jeg trygt anbefale Vølkl Kuro. De er ikke tungkjørt, rå i fart og ville til å lande høye klipper med. Og de funker helt greit i bakke au.
Av alt jeg har fått med meg av anmeldelser/annet fagstoff (og jeg leser mye av det) er jeg med på forslaget på Völkl Kuro. Den skal være en dønn rå ski å kjøre pudder med, og skal den ironisk nok funke helt OK i preppet bakke/hardt underlag også.
Av de du allerede har nevnt, HST, ville jeg (blir min egen personlige synsing) gått for K2 Coomba. Den skal være utrolig leken, myk og underholdende. Og MYE mer lettkjørt enn Pro Rider, som er kjent for å behøve mer eller mindre racing-hastighet ned store fjell, av kjørere med god og erfaren teknikk.
Skal du vurdere en ski som funker helt OK i pudder (så lenge du ikke er veldig tung), som er knallbra på mer oppkjørt snø og slush, flott til skogskjøring, og som attpåtil faktisk er direkte bra og underholdende på hardt/preppet underlag, så bør du se på: (nei, jeg kan ikke la være! Jeg har et rykte å ivareta!!! :grin)
Völkl Mantra
Men, siden du er primært ute etter PUDDERski, så skal jeg innrømme at Mantra nok generelt er litt for stiv i veldig dypt, myk pudder, og nok vil dykke litt. I alle sammenliknet med både Coomba og Kuro, som flyter veldig godt.
Så, som ren pudderski, dropp Mantra. (It nearly breaks my heart to say it! ha ha)