Hentet fra dagbladet.no:
http://www.dagbladet.no/2008/12/02/nyheter/krystallen/fritidsboliger/hyttemarkedet/3893946/
Finanskrisen som har rammet boligmarkedet (og særlig hva angår fritidsboliger) har gjort at det mye omtalte Krystallen-prosjektet på Kvitfjell nå har falt helt i grus, da kjøpere og investorer flykter hals over hodet.
Utdrag fra den linkede artikkelen:
"Kvitfjell skal bli en catwalk - trendsted nummer én i verden - her skal det vises fritidsantrekk og sportsutstyr fra hele verden, sa makkeren Iver Hammeren til Aftenposten samme året og utdypet begeistret:
- Vi tror spesielt på at kvinner med høy utdannelse vil trekke hit. De har gjerne to ekteskap bak seg og de har arvet. Og hva vil de ha? Trolig er de bevisste. De vil kjøre rett til døren. Vil de ha fylt opp kjøleskapet og redd opp sengen, skal de få det."
Finanskrisen som pågår er i seg selv tragisk...men at den samme krisen gjør at dette Krystallen-makkverket faller sammen, viser bare at ordtaket "aldri så galt at det ikke er godt for noe", fremdeles er gyldig!
Jeg har INGEN lyst til å se Kvitfjell bli noe snobbete trendsted!
De som vil ha det, kan dra til de dyreste skistedene i Sveits og Frankrike for min del.
Hvis Kvitfjell kan forbli slik det har vært til nå, et gjennomført kvalitetsskisted, uten mengdene med "skiturister" (jeg tenker da på barnefamilier og folk som ploger ned alle heng) som man ser i Trysil og Hafjell, så ville ingenting vært bedre...