Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Ski(kkelig) forvirret: K2 misbehaved, Völkl Aura eller...?
#132039 27/11/2008 9:24 AM
Kajsa Offline OP
Nytt medlem
OP Offline
Nytt medlem

Nye ski på gang, og jeg er litt, men ikke veldig usikker på om jeg skal kaste meg på sportslagerets kjempetilbud på K2 missbehaved.

Er hypp på et par lekne ski som gir instant moro, i skog, i løst, og i bakken.

Har kjørt Dynastar in big 178, og vært fornøyd, men de er litt tunge, og litt lange til leke og tullekjøring.Derfor tenkte jeg 169 (er 170 høy selv).

Har et par atomic supercross til blåisdager.

Noen erfaringer med Missbehaved?

Re: Ski(kkelig) forvirret: K2 misbehaved, Völkl Aura eller...?
Kajsa #132040 06/01/2009 1:39 PM
Nytt medlem
Nytt medlem

Fikk du kjøpt deg ski? Har samme problem selv,og akkurat klin lik historie ang ski. Dynastar In Big og Atomic supercross... Forslag ønskes!!

missbehaved
Kajsa #132041 06/01/2009 1:52 PM
Fersking
Fersking

kan kort si at frøkna har Nancy fra ifjor (forløperen til missbehaved), og er storfornøyd!! Ganske lett og leken ski. Om jeg ikke husker feil, så var vel Missbehaved vinner i Friflyt sin siste test av dameski også. Les testen.

Kiku
Kajsa #132042 06/01/2009 2:32 PM
Tørr bak øra
Tørr bak øra

Mor kjører Völkl Kiku og er strålende fornøyd, selv om sesongen så langt kun har bydd på hardpack og bakkekjøring. Har selv positive erfaringer med årets Gotama. Mantra/Aura er mer som allround bakkeski å regne etter min mening. K2 skiene er lette å håndtere, men gir lite tilbake(Min mening: K2=gode ski for dårlige skiløpere). Med ref til dine tidligere ski tror jeg du vil oppleve dette som et steg tilbake.

Kalde tenner
Kajsa #132043 06/01/2009 3:28 PM
Kajsa Offline OP
Nytt medlem
OP Offline
Nytt medlem

Takk for tilbakemeldinger her altså. jeg har kjøpt ski, og fikk dundra litt i Hemsedal noen timer i romjula.

Det ble et par K2 Obsethed faktisk, litt fordi tilbudet på sportslageret var et sesongkort billigere enn alternativene... Herremodellen litt fordi selgeren anbefalte det i forhold til hva jeg sa om kjøringa mi, og litt fordi jeg bare følte for det. Har kjøpt nye pjekser også, et par fischer soma x 100, og totalt sett er jeg helt latterlig fornøyd.

Vet ikke om det er den ekstra fleksen i forhold til det jeg hadde før, og/eller bare at de sitter bedre på foten min som gjør det, men jeg kjørte, som overskriften antyder, rundt med et digert glis.

Skia satt overraskende fint og opplevdes stabile nok for storsving på holkehælvete, og var kvikke og morsomme til lekekjøring. Gleder meg veldig til å få testa de i mye snø i løpet av vinteren.

Det er nesten så jeg har begynt å tro på julenissen igjen smile