Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Brett til pudder
#8986 27/02/2008 2:31 PM
nilski Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking

Har et brett som funker bra i bakken, men dukker litt for lett under i løssnø. Har tenkt å spe på med et rent løssnø brett. Hvilken lengde bør velges i forhold til kroppslengde på et rent løssnø brett? Tenker å skaffe et rocker brett. Kjører mest tynn/tett skog og noe lettere eksponerte steder.

Re: Brett til pudder
nilski #8987 27/02/2008 4:00 PM
Entusiast
Entusiast

vanskelig å si noe om lengden, men det bør jo selvfølgelig være noe lenger enn bakkebrettet ditt. jeg liker ikke å ha et veldig langt brett selvom det nestne utelukkende brukes i pudder, da vil jeg heller montere bindingene litt lenger bak (selvom dette også er kjipt da det er gøy å kunne holde på litt switch) men et brett med egenskaper som er mer tilpasset pudder vil jo alltid hjelpe masse, større bredere nose, en høyere tupp og kanskje litt ekstra bredde hjelper masse.

du nevner jo også rocker, det er sikkert jævelig bra med tanke på flyt. har ikke prøvd det selv, men ser ikke for meg at det er så rått, setter for stor pris på gode ollies, hehe. kan jo godt hende dette funker fint med rocker også.

uansett lykke til!

takk
nilski #8988 27/02/2008 4:51 PM
nilski Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking

for erfaringen. så litt på dette Skate BANANA brettet fra Libtech. Usikker på hvordan magne-traction funker. Hammock ser også sykt fett ut, men må ha litt bakkefunksjoner...

Prøvd fish?
nilski #8989 27/02/2008 8:33 PM
Fersking
Fersking

Jeg har kjørt lange frikjøringsbrett i mange år, men bytta til Burton fish 160 (jeg er 180/80) for 2 år siden. Fish er utrolig manøvrerbart i skog og flyter superbra i pudder. Oppleves som mer lekent enn et lengre frikjøringsbrett.

magne traction
nilski #8990 27/02/2008 10:43 PM
Medlem
Medlem

Kan skrive under på at magnetraction fungerer som bare det. Kjøpte Lib tech snow mullet med magne traction i år og er sinnsykt fornøyd. Det brettet funker supert til pudder/offpiste, er helt ok å cruise i bakken med og. Har ikke testa det i park.Har hørt mye positivt om skate banana, men ikke prøvd det.

nilski #8991 27/02/2008 11:32 PM
Entusiast
Entusiast

k2 Gyrator. Har rocker, og er helt latterlig morsomt å kjøre i løs snø, og bakke. Ingen fartsdemon på speilis, men du var jo ute etter et pudderbrett. Dette var testet i FF i høst eller noe, og fikk en slags applaus der. Når det gjelder brettlengde/kroppshøyde, så er det noe tull, og du skal heller titte på kroppsvekt/brettlengde.

F.eks. Jeg veier oppunder 90 kg med boxer og konemishandlerskjorte, og kjører 164 som frikjøringsbrett, 160 som mishandlerbrett, og 161 i park/allround. For ordens skyld er jeg 176.5cm høy, og kan klassifiseres som chubby. Ideen bak dette er at brettet ikke er spesielt intelligent eller observant, og har heller dårlig syn, så det ser ikke hvor høy du er, det bare kjenner vekta di, og hvor hardt du kjører.

Håper dette ga deg noen ideer.

nilski #8992 28/02/2008 2:24 PM
Fersking
Fersking

støtter opp om han som nevnte burton fish der. er kjempefornøyd med det men har bare kjørt det denne sesongen. flyter vanvittig bra og er lettmanøvrert i (tett) skog men litt kjedelig på hardt underlag

Banana Technology ruler
nilski #8993 29/02/2008 10:48 AM
Fersking
Fersking

Jeg har kjørt Skate Banana fra Lib Tech i år og det er det feteste brettet jeg har kjørt. Jeg veier 90 kg og har ikke kjørt brett som er under 160 på 8 år. I fjor kjørte jeg 164 FTWO Real, men i år kjører jeg 156 Skate Banana. Brettet har sentrert stance og er mye kortere enn jeg noen gang trodde jeg kom til å kjøre. Pga av Banana Technology´en har jeg stor kost meg i pudder for så å kjøre rett inn i parken og ha det like fett der. Brettet har masse pop og åpner muligheter i bakken som ingen andre brett har gitt meg. Kan trygt anbefale alle å satse på rocker brett. Super lekent brett med gode pudder egenskaper. Nosen løfter seg rett opp av snøen. Dette er det første virkelige allround brettet jeg har kjørt.

rocker
nilski #8994 29/02/2008 11:16 AM
nilski Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking

rocker virker altså som tingen. Selv om fish'en også er interessant. Noen som vet om det blir betydlig fler slike brett i 09' sesongen? Fler merker som hiver seg på bølgen...

Hvis en er ca 5o kg og 165 høy, hvilken lengde bør velges da. Fins vel ikke så mange av disse brettene ned i så kort lengde, kanskje?

Merker med Rocker
nilski #8995 29/02/2008 11:22 AM
Fersking
Fersking

Lib Tech, Gnu, Ride, K2 og Rome kommer med rocker brett til neste år. Kanskje fler også. Ville satset på kortere lengder enn du vanlighvis kjører. Tenk parkbrett i noen cm. Hør med folk i butikkene. De har vell fått info fra leverandører.