Har kjørt en god del i Riksengrensen, litt på Bjørkliden og har sett anlegget i Abisko, men aldri kjørt der. Er veldig enig med de over at Riksgrensen er tingen om du liker offpist i bratt terreng. Liker spesielt de svarte utråkkede "løypene" som ligger på norsk side av grensen. Tror også at både Riksgrensen og Bjørkliden har heliskiing. Som absent sier så har de en liten park på Bjørkliden, men jeg vet ikke hvor aktuelt det er for Cash is king. :wink
Når man er på skitur så er jo halve gleden å dele rom med andre likesinnede. De tre stedene i Sverige ligger såpass nært hverandre så det er ikke noe problem å forflytte seg på morgenen før bakkene åpner kl ni (så fremst ikke afterskien henger igjen fra dagen før). Jeg vil tro at det dyreste er å bo på Bjørkliden. Riksgrensen har noen knøttsmå tomannsrom de kaller "skidåkarrum" som er ganske billige. Jeg vil tro at det aller billigste er å bo på Abisko. Der er det også en skikkelig butikk.
En annen ting du bør ta med i betraktningen er når du bør reise. Jeg har vært på guttetur på Riksgrensen i februar de tre siste årene og det har blitt minimalt med skikjøring pga været. Riksgrensen er veldig utsatt for vind og fordi det ikke er noe skog der blåser alt pudderet bort. Det bruker å være bedre forhold i mars/april/mai. Merk at jeg skriver bruker. Den beste dagen jeg har opplevd på Riksgrensen hadde jeg åpningshelgen i februar for ca. åtte år siden. Du bør i hvert fall sjekke forholdene før du drar.