har kjøpt meg prophet 130 og lurer litt på hvor jeg skal plassere bindingen..(salomon 916) anbefaler folk midt eller litt bak? skal jo brukes til det den er laget for.. pudder og hopping.. blir d noe problem om den blir midtstilt? blir den for langt bak blir det vel kanskje problemer med switchlanding?
noen som har erfaring med disse? gjelder jo litt i prinsippet alle ski men de skiene her er jo noget spesielle..
har ingen erfaring med disse skia, men vil tro om du midtstiller dem vil du komme litt for langt frem på skia, mulig at tuppen vil grave litt i pudder, ville anbefalt rundt 5 cm bak midten, da vil du ikke få noen problemer med å lande switch;)
Det som er anbefalt monteringspunkt er -2cm, men jeg har tenkt og midtstille mine og tror det blir fett. Har selv lagt et innlegg i går hvis du leiter litt :)5 cm bak på skien blir altfor mye spør du meg, du kommer til å lande bakpå hele tiden og lande på ryggen.
ja ser dette her.. men da må jeg bare si at eneste likheten mellom de to skiene e merket og målene som e nesten like.. selve skien er helt sykt stor forskjell på.. ep pro er så hinsides myk at det er nesten ikke gøy. jeg hørte den va veldig myk men når jeg først fikk ta litt i den og bøye litt på den så ble jeg rett og slett sjokket.. mens prophet 130 er en veldig mye stivere ski.. og dermed litt andre egenskaper og gjerne litt anderledes med tanke på hvordan en plasserer bindingene..