Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Anton Sport & Skimuseum
#131667 11/11/2008 9:53 PM
Bærnt Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast

Var på Anton i dag og hentet vintermagasinet for 09.Var litt spent på Antons strategi mht konkurransen fra netthandelen.Anton har en visjon om å bli best, ikke størst, men best på sport i Europa med fokus på ski og sykkel.Artig da å se at Anton resirkulerer mange skimodeller fra fjor, uten å nevne at de er fjorårets. Spesielt gjelder dette Rossignol som bare er representert med musumsmodeller. Kanskje litt spesielt når Rossignol i år lanserer en helt ny frikjøringserie.Videre har de tydelighvis fått kjøpt opp en del rask fra Dynastar som går til full pris.Gamle slalomstøvler fra Lange og Rossignol hører også med.Heldighvis kliner Anton til med noen skikkelige pakkepriser.Legger du sammen prisen på f.eks. Gotama- 6999,- + Marker Baron- 3499,- blir det 10498,- Men fortvil ikke- pakken kommer deg på bare 10499,- om du kjøper samlet. Det er bare 1,- krone mer det!

Nei, Sport Conrad vinner vel denne runden, sammen med VPG, Groseth, Oslo Sportslager, Jesting, etc, etc.Anton har heller ikke ski fra f.eks. K2, Salomon eller Atomic i år.Siden forumet ofte har besøk av noen som jobber på Anton, kunne det være interessant å høre litt om hva som skjer. Forøvrig vil jeg bare advare mot dårlige kjøp.

Glexe
Bærnt #131668 11/11/2008 10:22 PM
Tørr bak øra
Tørr bak øra

Når det gjelder priser på ski og pakker tror jeg nesten www.glexe.no kommer best ut her i Norge.Butikken ligger i Bø

Yikes!!!!
Bærnt #131669 11/11/2008 10:23 PM
Avhengig
Avhengig

Uff, dette hørtes seriøst dårlig ut! :surprised

Jeg gjorde en bra deal hos Anton Sport på Mantra med Jester til kr 7000,- i februar i år. (Altså, årets Mantra)

Men de prisene de tilsynelatende har nå, og det på fjorårets modeller, holder jo ikke mål.

Hvis de har tenkt å konkurrere mot netthandel med slike priser...

Well, then they've brought a knife to a gun fight!

Re: Anton Sport & Skimuseum
Bærnt #131670 11/11/2008 10:29 PM
Entusiast
Entusiast

bodoadventure.no har også ganske bra priser! I allefall når du ser på ski+binding.

Bærnt #131671 12/11/2008 3:50 PM
Fersking
Fersking

For en tid tilbake var det en artikkel i Budstikka (Asker og Bærums avis), hvor leder av Anton stod frem og fortalte at man i år ikke skulle satse på dyre ski og utstyr, men mer utstyr og priser for massene. Interessant å se at dette er måten å gjøre det på, altså ha mye gammelt "ræl" som selges uten å nevne at dette er gammelt - ja,ja....

Bærnt #131672 12/11/2008 7:56 PM
Medlem
Medlem

Jeg kjøpte meg fjorårets katana på Anton sport for noen uker siden, de kostet meg 4000, så noe av fjorårets utstyr selger de ihvertfall billigere.

Forresten noen som vet hvem som tar inn Atomic iår, RAMO som har hatt Atomic i "alle år" sa jo opp agenturet sitt ifjor.

Bærnt #131673 12/11/2008 8:09 PM
Medlem
Medlem

Var innom anton i går, så at The Grizzly sto prisa til 15 000kr. Noen som har prøvd den? Synes det uansett høres ut som en dårlig deal, når man kan få f.eks. Stormrider DP OG et bra racing/carvingpar for samme pris med bindinger på skinett.no. Ikke spesielt imponert over utvalget på anton heller. Spurte ikke etter priser på pakker der, siden de ikke hadde sko som frista. På sportsbua i Trondheim ville de gi 25% rabatt på årets modeller (Dalbello Krypton Pro/Mantra/Jetster) uten noe dilldall, vennepris eller pruting. Noen som vet hva Oslo Sportslager pleier å gi på full pakke?

Bærnt #131674 12/11/2008 8:42 PM
Bærnt Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast

Grizzly er helt rå, Atomic er vel tatt over av Salomon, Oslo Sportslager gir 20% på fulle pakker, men har veldig gode tilbud på ski+binding.

Forøvrig vil jeg bare si at jeg har møtt veldig mange hyggelige, hjelpsomme og kunskapsrike selgere på Anton. Vil kanskje nevne Bogstadveien spesielt.

Det er stilen til noen høyere opp i systemet jeg setter spørsmålstegn ved.Riktig pris på fjorårets utstyr kan godt være lik årets, men kjøper bør få informasjon om at det er utgåtte modeller.

Ellers må selvfølgelig Anton ta hvilken priser de vil.Om det er strategisk lurt er en annen sak.

nett side
Bærnt #131675 13/11/2008 11:48 PM
Tørr bak øra
Tørr bak øra

Har ikke anton sport noen nett side der di viser produktene sine. Klarer ikke og komme inn på den for p... siden,bare info om tlf nr og butikkene..

Sportslageret
Bærnt #131676 13/11/2008 11:57 PM
Fersking
Fersking

Kjøpte meg nye ski i går selv. Var først innom anton, følte (personlig) at kompetansenivået var relativt lavere enn på oslosportslager, hvor jeg endte opp å kjøpe ski, og hvor jeg kommer til å kjøpe mine ski i fremtiden.

TommelOppForSportslageret

Nett side
Bærnt #131677 14/11/2008 5:56 PM
Entusiast
Entusiast

Anton holder på å lage nettbutikk. Derfor er de fra tidligere litt kjipe sidene nede nå, og erstattet med ennå kjipere sider. Men i god tid før jul skal forhåpentligvis ny nettbutikk være på plass med ganske mye varer, og mer vil komme etterhvert.

Når det gjelder Rossignol så er prisene på fjorårets ski satt ned endel i forhold til fjorårets priser, uten at det kommer fram i vintermagasinet, eller reklame i butikken. Snakker du med en selger regner jeg med du får det opplyst. Gjør i hvertfall jeg.

Tråden her er lagt merke til høyere i Anton Sport.

Jeg vil ikke gi meg ut på å begrunne prissettingen av skiene, men kan vel ikke akkurat nekte på at det kan virke feil i vintermagasinet.Syntes forøvrig vintermagasinet har veldig mye gode produkter og info og er ett godt reklamemagasin.

Hilsen anton ansatt.

Skeptisk...
Bærnt #131678 15/11/2008 4:23 PM
Bærnt Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast

Fint at Anton har registrert denne tråden, og takk for svar fra anton ansatt.At prisene på fjorårsmodellene fra Rossignol er satt ned i forhold til veil. pris stemmer. At dette ikke nevnes som før/nå-pris styrker imidlertid bare min mistanke om at dette er et bevisst forsøk på å lure kunden.Ved å opperere med lavere priser, uten å nevne at det er fjorårssalg, kan Anton stille med konkurransedyktige priser som matcher konkurrentenes pakkepriser på årets ski.For å illustrere sin omtanke for kundene, skriver Anton at de omtaler dem som gjester.En vakker tanke, men om du bryr deg- hvorfor servere kald kaffe og tørre rundstykker?

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå