Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Topptur i Sogndal
#131468 06/11/2008 12:55 PM
Mads Offline OP
Nytt medlem
OP Offline
Nytt medlem

Jeg skal ha min første vinter her i Sogndal og har hørt mye bra om skimulighetene i bygda. Men hvor er det best? Har sett etter steder der man kan komme et stykke opp med bil eller andre transportmidler. Men har ikke funnet stort ennå. Tips?

Re: Topptur i Sogndal
Mads #131469 06/11/2008 3:42 PM
Fersking
Fersking

Hei,

Det florerer av topptur muligheiter i Sogndal og området rundt. Kjøp toppturboka til Friflyt, der er fleire nevnt, bla Blåfjell og Tugga.

Så må du sjekke ut Jostedalen, der er det mange "skjulte perler" - og masse snø heile vinteren!

Nyt vinteren!

Mads #131470 06/11/2008 6:08 PM
Veteran
Veteran

viss du er ute etter å komme et stykke opp uten å gå er det en god mulighet å ta heisen i hodlekve til toppen og så gå videre opp mot blåfjell. viss du vil ha brattest og best terreng kjører du ned i gunvordalen. må dog få skyss tilbake til hodlekve på en eller annen måte.. har forresten ikke kjørt denne løypa selv, bare hørt mye bra om den:wink men har kjørt den vanlige ruta ned fra blåfjellet, og det er jo greit det og liksom..

Mads #131471 06/11/2008 8:46 PM
Fersking
Fersking

godag, kjøyrde dan sistnemte turen i påsken i år,va hailt konge:)

Gratulerer
Mads #131472 07/11/2008 12:24 AM
HPK Offline
Medlem
Medlem

Var på topptur i Sogndal i april og det var vanvittig bra. Virket som det var mange studenter som var aktive på tur så du finner nok likesinnede.Vi hadde utgangspunkt fra Selseng hytter ca 15min i bil fra Sogndal.

Sikkord: Gunvordalen, Blåfjell, Nystølsfjellet, Frudalen/Frudalshesten, Anestølen, Tugga.Mye spennende terreng

Ligger noen bilder på min side

sogndal ja...
Mads #131473 08/11/2008 11:19 PM
Fersking
Fersking

trodde det var topptur stedet nr en jeg.. kort til turtagrø også.. øy, skal vi ikke bosette oss der alle sammen a? må jo være bra å bo der med slike interesser.. tenkte å flytte ditt om 1 og 1\2 år.. kom igjen så samles vi der!!! så kan vi diskutere ski på pubben til vi kommer på gammlehjem..

Mads #131474 10/12/2008 10:29 AM
Nytt medlem
Nytt medlem

Togga er en veldig enkel og grei tur, det har du kanskje funnet ut av allerede? Jeg bodde der i fjor og var på togga nesten hver uke;) Men en flott nedkjøring er baksiden av frudalshesten, ned mot fjærland. Bred og flott linje. Ofte mye pudder her. Fra bunnen må du kjøre på høyresiden av dalen som blir til nedover. Her går det en liten sti som du bør holde deg etter, for den siste biden her er veldig tett med skog. Du kommer da ned igjen til en hytte og videre ned til tunnelåpningen fra fjærlandstunellen (Fjærlandsiden) DVS, du må bli hentet/ ta buss herifra tilbake. Jeg vil så absolutt anbefale deg å sjekke ut Jostedalen litt å, tror du kan finne noen fete linjer der. Men er ikke særlig kjent, men sjekk ut sider som Fimbul Jostedal o.l. De har peilig på jostedalen!

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå