...og gode svar/tilbakemeldinger.
Men tabellen over DIN-innstilling kontra skikjørers vekt/høyde, osv, ser MERKELIG ut!
Altså, jeg veier drøye 100 kg, og har støvelsåle på 328 og kommende sesong må jeg rett og slett droppe å bruke mine Völkl AT3-ski (Sport1's egen versjon av AC2), for de er levert med Marker LT10, som er en skikkelig møkkabinding (plastsøppel!)
De har DIN til 10 (vel, ifølge Marker), og sist sesong så løste de ut feil gang på gang, selv med fjærene strammet maks, og jeg kjører ikke særlig agressivt. Fikk banket ene kneet rett ned i isen i en av tunnelene etter mellomstasjonen på Kvitfjell siste dag med kjøring i april forrige sesong, og det var samme kneet som hadde fått seg en smell tidligere samme dag, også det pga av feilutløsning.
Jeg ropte vel "FA**" så høyt at hele Gudbrandsdalen kunne høre meg! he he
Uansett, med min vekt, og en binding stilt til 7 på DIN-skalaen??? Glem det! Mine knær kommer til å være slått i stykker før sesongen er halvveis.
Men, nå kommer jeg til å kjøre med Jester på begge mine skipar kommende sesong, og det er så klart en HELT annen binding enn LT10 (styr unna sistnevnte, for øvrig!)
Irriterer meg at Sport1-selgeren kunne mene at de skulle holde når jeg kjøpte skiene i min første sesong i 06/07. Jeg veide det samme den gang. Hadde ikke peiling på utstyr, så tok hans ord for at det skulle holde!
Hadde det vært idag, derimot, så skulle han fått høre et eller annet for å anbefale slikt ræl! (Synd med tanke på skiene, for de er veldig bra)