Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Nye sidene til Skiinfo = ubrukelige
#131248 30/10/2008 12:28 PM
Fiffen Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast

Andre som syns det samme ?

ikke enig
Fiffen #131249 30/10/2008 1:26 PM
Fersking
Fersking

Kan ikke si meg enig i din mening her.

Hva er det som gjør siden ubrukelig for deg da?

Ikke noe nytt.....
Fiffen #131250 30/10/2008 2:53 PM
Entusiast
Entusiast

Synes skiinfo har hatt tvilsom kvalitet lenge. De serverer ukritisk de snøforholdene anleggene oppgir. Har mange ganger opplevd å kjøre på klink stålis ispedd gress og grus i anlegg hvor skiinfo oppgir "meget bra forhold".Er bare å håpe at Fri-Flyts kjentmannsrapporter blir skikkelig operative denne sesongen.

Re: Nye sidene til Skiinfo = ubrukelige
Fiffen #131251 30/10/2008 5:40 PM
Fiffen Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast

Endre litt på uttalselsen min.

Jeg syns skianleggene skriver altfor generell informasjon. Altfor lite spesifikk løype og snøinfo.

Så ikke skiinfo i seg selv som er dårlig. Ble litt raskt skrevet i "sinne" smile

Virker som om brukerne av skiinfo ikke blir tatt på alvor av skianleggene.De ligger inn info på fem min etter å ha tittet ut vinduet på morran.

Delvis enig
Fiffen #131252 30/10/2008 5:46 PM
Avhengig
Avhengig

Skiinfo gir som regel en grei indikator på hvordan forholdene er i et anlegg.

Men, dessverre, så serverer de ukritisk den informasjonen hvert respektive skianlegg oppgir, og de serverer det som en bastant sannhet...

Det er det langt ifra alltid, som Stuntmann nevner.

Men, som en side hvor man sjekke forholdene på så mange anlegg, i så mange land, så må jeg innrømme at jeg har stor sans for siden.

Så lenge man ikke tar all informasjon bokstavelig...

Kjentmannsrapportene til FriFlyt var ikke særlig mye å skryte av forrige sesong. Eller, dvs, noen steder var folk flinke til å skrive inn sine vurderinger, mens andre steder ikke ble nevnt overhodet.

Jeg stoler heller på hva en i utgangspunktet nøytral skikjører mener om forholdene, sammenliknet med hva et skisenter hevder. De vil tjene penger (og er dermed interessert i å farge forholdene litt mer rosenrødt enn hva faktum er) mens en skikjører vil kjøre ski i gode forhold.

Men, hva én kjører mener er bra, kontra en annen, blir jo også subjektivt...

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå