Du gir egentlig en altfor generell beskrivelse av utstyret du er på utkikk etter, DrS.
Altså, ut ifra din beskrivelse, så vil omtrent alle mulige ski bortsett fra de feteste pudderplanker kunne brukes.
Kjører du mer i preppet løype enn off-piste? I så fall hvor mye mer, evt. omvendt?
Er du MYE i parken?
K2 PE er en bra ski, men den er jo primært rettet mot park-kjøring. Dog, så er den såpass stiv (i forhold til veldig mange jibbeski) at den vil funke bra i bakken. Og den er brei nok på midten slik at du kan bruke den i løssnø.
Personlig, så vil jeg likevel anbefale Völkl Bridge
http://www.sport-conrad.com/includes/view/artikelansicht_popup.asp?art_nr=70001009
Dette er en veldig allsidig twintip fra Völkl (og alt det innebærer av kvalitet)
Har fått veldig mye bra omtale, og vunnet flere tester.
Den er likevel 92mm på midten, så kjører du mest i preppet bakke, og litt i parken, og litt i off-piste, så finnes det bedre alternativ.
Men for en allrounder, hvis du kjører like mye overalt, så er nok dette en vinner.
Ang. bindinger, så kommer dette mye an på hvor stor og tung du er kontra kjørestil.
For å si det sånn: er du tung (la oss si over 90 kg), kjører agressivt og drar på i parken, så må du ha noe som er solid.
F.eks Marker Jester (har denne på begge mine skipar og er veldig fornøyd), Px15 (eller 18), Salomon STH16. Generelt, bindinger som har en DIN over 14, så sitter skiene på bena.
Men, er du lettere, eller evt ikke drar på så altfor mye, så kan du nok klare deg med lettere og rimeligere bindinger. PX12, f.eks.
Av støvler, så er passform det viktigste (det vet du sikkert)Når det gjelder flex, så spiller vekt inn her også, kombinert med hvor du kjører på ski. Er du tung, bør du styre unna støvler med altfor lett fleks. (Helst over 90...men, det blir smaksak)
Siden du beskriver allmountain-kjøring, så vil et tips være Lange Freeride 110 eller Dalbello Krypton Cross ID.