Sitat Ole-Kr:<blockquote><p>Sitat SiSt:Duke er stivere, har bredere fotavtrykk på skien og dermed (teoretisk) bedre kraftoverføring. Du finner DIN-skalaer på nett eller kan spørre i butikk, men utfra de dataene du oppgir gjetter jeg anbefalt DIN 7. De fleste som kjører mye skrur DIN-verdien høyere enn anbefalt og det varierer mellom bindinger/merker/modeller hva man stiller de inn på selv om det i teorien skal være likt. Elastisitet i bindingen spiller en rolle her.Selv har jeg et par Duke, kjører med de på 11, selv om anbefalt DIN for min del er 8. Dette pga problemer med at de slapp for lett. Du kan spare noen kroner på å kjøpe Baron istedetfor Duke, denne skal i være omtrent likeverdig, men har DIN-versi opp til 12.
</p>
Om du sliter med at bindingen din slipper...Hva med å stramme de inn ett hakk i lengde rettningen? Duke og jester sitter veldig hardt pga ekstra store fjærer i forhold til andre bindinger så om du mener den slipper for lett ved normal kjøring etter det du skal ha den på kan de være for store for din støvel!
Eventuelt...utregninga på din skalaen er utifra hvordan man kjører i løype og ut i fra en vanlig person som er nybegynner medium eller ekspert. Så om du kjører hardt kan du bare droppe din skalaen og gå etter hva du føler for selv! Botten og en halv til baks som svenskene sier! 
</blockquote>
Helt rett observert. Trykket i bindingen er viktig for at de løser ut rett.
Mine Dukes er dog riktig innstilt ihht. Markers tech manual. (Justeringsskruen er flush med casingen bak når støvelen er i bindingen.)
Når det gjelder DIN-skalaen har du også helt rett. Poenget mitt var at jeg liker å starte på anbefalt nivå hvis det er snakk om en binding jeg ikke har brukt før. Liker heller å løse ut for lett enn at det ikke slipper uansett. Erfaringen tilsier at DIN-verdien ikke nødvendigvis korresponderer fra binding til binding når det gjelder hvor lett de slipper. De slipper ved samme kraftbelastning på samme DIN-verdi (ellers ville de ikke blitt sertifisert), men muligens ved ulik kraftimpuls. Her spiller vandringen i bindingen inn.