Hei alle,
jeg har bodd i australia de siste 4-5 årene, og etter en nylig tur i fjellet på new zealand begynner jeg å savne vinter og snowboard.... siden jeg flytter hjem snart er det på tide å ta opp min gamle lidenskap igjen, og håper folk her kanskje kan hjelpe meg med noen tips.
1. jeg er glad i frikjøring, hvordan funker det å kjøpe truger og gå opp på fjellet? da slipper jeg de jævla folkemengdene og prisene i skisentrene. noen gode tips til gode fjell å klatre på østlandet? jeg holder til i skien/oslo stort sett...
2. jeg syntes også railing er latterlig morsomt, det bør være en smal sak og sette opp en rail eller to i hagen og bare bygge en bank til fart? noen som vet hva slags materiale man bruker i de smoothe brede railene man ser i snowboardfilmer nå om dagen. evt. andre gode tips til hvordan jeg kan snekre et par snille, kickass rails i hagen?
3. jeg begynner å jobbe i oslo fra november av, hvordan er mulighetene for snowboard i osloområdet? kveldskjøring på tryvann? og hvor er det best å dra i helgene? må si jeg foretrekker moderate crowds fremfor syke forhold. ingenting fucker opp dagen min mer enn timesvis av køer og folk i veien hele dagen.
4. tenkte å kjøpe meg et lib tech TRS 154 banana, blir dette for kort for frikjøring? vil ikke ha for langt brett, for liker og jibbe rundt i parken og gjøre små morsomme ting.
Så da er det bare å håpe at jeg får overtalt noen av gamlegutta til å ta opp besettelsen igjen... kjipt å starte uten et crowd, men digg å komme seg på fjellet.
håper vi får mye snøøø i vinter!!!