Jeg skal ha meg ny ski nå til å kjøre løssnø, hoppe og litt park, tenkte på ein fat twintip men kom med forslag. Selv tenkte jeg på K2 Seth. Pistol eller den nye ellan m999 men jeg vet ikkje pris tenkte jeg ca. 5000. Jeg lurer også på hvilken binding jeg burde velge. tenkte litt på Look p12" jib" men har ikkje så mye peil på bindinger.
Seth pistol hørtes ikke så dum ut til det bruket du nevner. elna skien har jeg hverken dett eller hørt noe om. Du kan jo se på Armada ARV også om du vil. Når det gjelder bindinger er ikke Look et dumt valg P12 kan kanskje bli litt lite hvis du er litt stor av vekst og veier mye. Da kan du kanskje heller gå for P14 eller noe.
Føler at ditt ønske må være i nærheten av Stökli Snake eller Movement Demon. Disse har ikke full twintip, men det jeg vil kalle semitwintip. Du kan kjøre baklengs som bare det. Look p12 jib er, etter erfaring, en glimrende binding.
Lefstad sport i Trondheim har Elan m999 i 181 cm. Kjente på dem i butikken, og jeg tror de er et hakk mykere enn Sethpistol 189 cm. Importøren har m999 også i 191 cm. Tror Lefstad har 30% rabatt nå. (m999 koster vanligvis ca. 7000. )
Dynastar kommer med en ny fat twin tip neste sesong. Vet ikke hva den heter, men det skal være en brei Troublemaker en brei jibbeski. Dynastar har jo riktignok twintip på noen av Legend skiene, men det er jo ikke akkurat noen jibbeski. Er veldig nyskjerrig på denne skien!
... ingen som nevner Rossignol Scratch BC? Er vel en bra kombinasjonsski for løssnø og park, samtidig at den funker bra i bakken også.. og så er det salg på dem også gitt.