Tenker da på tjenesten skiinfo.no leverer.
Det er ikke meningen å tråkke på noen tær her, men jeg har hatt mine mistanker overfor Sunnmørsalpene i lengre tid.
I november i årets sesong hadde de en snøbase på 139 cm, så kom det en mild periode og de måtte stenge på snømangel. 1,4meter snø er ganske mye (mer enn de fleste østlandsanleggene får), og det burde overleve ganske mange mildværsperioder.
Ser man på snøhistorikken deres på skiinfo.no, finner man mange mistenkelig ting. 10.april, feks., snødde det 30cm, likevel ble snøbasen redusert med 30cm. Og dagen før snødde det også visstnok 30cm, men da hadde det blitt 40cm mer snø totalt.
Nå den siste tiden har de begynt å føre opp snøfall, lenge etter anlegget er stengt. Og de sper garantert på, snøfallene virker usannsynlig store (som de også gjør resten av sesongen). Man kan jo ikke regne snøbyger som kommer etter anlegget har stengt, til det totale snøfallet.
Røldal har 725cm snøfall i år.Sunnmørsalpene har 878cm snøfall i år.
Likevel er det masse snø igjen i Røldal, sikkert godt over meteren i midten av anlegget (ikke en stein å se på det ene web-camet i hvert fall).Mens i Sunnmørsalpene antar jeg at alt snøen for lengst er vekke, de har jo fjernet web-camera og greier.
Har dere noen mistanker mot Sunnmørsalpene, eller andre anlegg, når det gjelder snødybde og snøfall på skiinfo.no?