|
 Beinhinnebetennelse
|
Medlem
|
OP
Medlem
Noen som vet om denne leggskinnen funker som den skal? http://www.idrettsklinikken.no/hj/leggskinn.html Dvs, noen som har prøvd den? Er det bortkastede penger?
|
|
|
 Leggskinne
|
Entusiast
|
Entusiast
Den bør fungere veldig bra den. Andre alternativ er evt. å teipe beinet. Men en slik skinne er sikkert enklere å bruke enn å måtte teipe for hver gang. Tror virkelig ikke det skader å prøve hvertfall! Idrettsklinikken har peiling så hvis du ikke klarer å bli kvitt beinhinnebetennelsen på annen måte, kan dette sikkert være ett godt alternativ.
|
|
|
 okei
|
Medlem
|
OP
Medlem
da vet jeg hva du tror. Noen som har prøvd den? Så de vet den fungerer i praksis?
|
|
|
 Om det er bortkastede penger?
|
Ivrig
|
Ivrig
Etter å ha lest litt om hva racingalpinister benytter, anbefalte jeg denne løsningen på Fri Flyt i vinter (02.04.05). Jeg vet ikke hva løsningen koster, men det kan ikke være mye å tvile på for deg Gaute som i vinter kun kjørte på ski i 3 mnd 
|
|
|
 jau jau
|
Medlem
|
OP
Medlem
Skal kontakte de i morgen og høre hvor mye de vil ha for å lage ett par.
|
|
|
 jeg
|
Entusiast
|
Entusiast
er nesten helt sikker på at jeg har beinhinnebettennelse, men hva er det egentlig. alle sier så forskjellig. Noen som har skikkelig peiling som kan svare på det? Jeg har prøvd sokkersom går ett godt stykke oppover, men de har tendens til å gli ned. Blir siste utvei å shave leggene folks? :s
|
|
|
|
|
|
 svar til jib-mester bob
|
Entusiast
|
Entusiast
Ved for mye trykk og friksjon som du ofte kan få ved alpinkjøring, kan det danne seg en overbelastningsskade som sitter i bindevevet som ligger mellom muskulaturen og selve beinet i skinnleggen. Å shave leggene kan hjelpe, og er inget stort offer hvis det er mulighet for forbedring. Men å ha sokker som sklir ned og lager klumper og krøller, er ikke å anbefale, så kjøp deg noen skikkelige sokker og! Har du fått beinhinnebetennelse kan du kjenne nedover leggen din og det skal føles som om du tar på klumpete potetmel hvis du kjenner følelsen.. Men du kan jo uansett brygge på noe, og du bør forebygge, for beinhinnebetennelse kan være vanskelig å bli kvitt!
|
|
|
 Klumpete potetmel
|
Medlem
|
OP
Medlem
Vel.. jeg tar ikke så ofte i klumpete potetmel personlig, men jeg kjenner meg ikke igjen i den beskrivelsen der i det heletatt. Skinnleggen din blir overfølsom, det gjør j... vondt hvis noen tar akkurat der betennelsen sitter. Du kjenner det hvis du for eks løper på hard vei med dårlige sko, smerten sitter på fremsiden av leggen, på beinet. Hvis du legger deg bakpå når du kjører ski slik at du presser leggen frem i støvlen så kjenner du det nokså godt. Personlig har jeg ingen hevelse eller noe slikt. Ikke noe potetmel heller :-) Du burde nok få deg ett par skikkelig gode sokker, som ikke klumper seg rundt leggen. Ellers tror jeg ikke det er noe særlig i det å barbere leggen, det prøvde jeg i vinter uten resultat (mener å ha lest at det kan hjelpe hvis du har betennelse i hårrøttene eller noe slik?). Hvis du har for store sko kan det være årsaken, eller for stive sko osv..
|
|
|
 potetmel
|
Entusiast
|
Entusiast
er et ganske kjent fenomen ved beinhinnebetennelse ved skikjøring. Når du gnir fingrene mot leggen får du en rar følelse som minner om du tar og gnir potetmel mellom fingrene. Det med shaving av leggene tror jeg er mere for å unngå friksjon, spesielt om du har mye hår på leggene.
|
|
|
 Beinhinnebetennelse kan skyldes mye, men...
|
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
Hva slags tøvler bruker du? Kanskje de er for stive, det kan være en mulighet. Jeg har hørt om mange som har slitt med det samme problemet, de har gjort forskjellige ting med støvelen. Noen har hatt hellet med seg andre ikke.... Jeg ville tatt med meg støvlene ned til Surefoot, gutta der pleier å fikkse det meste når det er snakk om vonde støvler!
|
|
|
 bruk....
|
Entusiast
|
Entusiast
ibux gel. det prøvde jeg, og det funka fett. i tillegg til en lang pause med ski på seinvåren ble det borte.
|
|
|
 Bruker selv skinnene
|
Nytt medlem
|
Nytt medlem
Vel, investerte for et år siden i slike skinner fra idrettsklinikken, var også i tvil om det virkelig ville være verdt pengene. Men måtte forsøke, har jo tross alt slitt med denne j..... benhinnebetennelsen i flere år! Og jeg må si at det funker ganske bra, i alle fall første måneden ca på ski. Men etter skikjøring stort sett hver dag i 4 mnd, er du jo dømt til å kjenne det litt allikevel. Men det er absolutt bedre - selv om om du har kronisk betennelse (slik som meg...), vil du vel aldri komme helt unna den tror jeg... Alt i alt - verdt pengene, jeg kjører ikke en dag uten de - da kjenner jeg benhinnebetennelsen med en gang! Martine
|
|
|
|
|
|
 Min erfaring......:D
|
Avhengig
|
Avhengig
Har sliti mye med dette selv! Jibbing knuser beinhinnene dine! Og det er et triks å handle raskt så du slipper å få det kronisk!! Forebyggende er det veldig lett! Tøy framsiden av leggen mye da får du strekt ut bein hinnene og de legger seg ikke i klumper som det er beskrevet over....I fjor var et jævlig år for mine legger,men i år puttet jeg såler fra Sole.no nedi støvlene og de har støt demping og passe foten din perfekt. og etter at de var i støvlene har jeg ikke kjent noe til det!!! Var på kanten til å få det kronisk. Måtte bruke laser og varme behandling før konkuranser en periode for å kunne gjennomføre et renn,men etter at jeg har fått meg sålene til sole i både alpin støvler og hopp støvler er jeg kvitt det!!! Men om det hjelper for deg vet jeg ikke da.... Verdt et forsøk!!
|
|
|
 hva er
|
Medlem
|
Medlem
de beste øvelsene for å tøye framsiden av leggene da? har aldri helt skjønt hvordan man skal gjøre det:S
|
|
|
 sett deg...
|
Entusiast
|
Entusiast
... på knærne med oversiden av føttene mot gulvet. Støtt med armene bak deg og legg vekten bakover så kun vristen av føttene er i bakken!
|
|
|
 ok
|
Entusiast
|
Entusiast
jeg har fått bekreftet det jeg allerede vt om hvilke symptoner man får.. Jeg har veldig kulete legger kan man si, akkurat som en berg.-og-dalbane nedover leggskinna om man kjenner etter.Jeg kjører i salomon 1080 skoene 2005 modell. Har lenge vurdert å gå over til rossignol skoene også, da får jeg mye bedre steeze også. Siden de er softboots. Noen som har de? funker de?
|
|
|
 har dem jeg....
|
Entusiast
|
Entusiast
hadde noen veldig stive støvler før, men når jeg skiftet til soft light 3 ble alt mykt og deilig. jeg anbefaler dem...
|
|
|
 pris
|
Nytt medlem
|
Nytt medlem
hva koster sånne leggskinner??? er drit keen på d har betennelse
|
|
|
|
|
|
 Ibux gel:
|
Medlem
|
Medlem
Sliter også med beinhinnebetennelse, men har også pådratt meg betennelse i ei sene i skuldra av alle ting. Kan ibux gel vere betennelsedempande eller berre smertelindrande mot dette? Evnt. andre tips?
|
|
|
|
|
|