Jepp, er enig der! Problemet i norge er at vi har ikke støvler/sko som er laget for våre lester. Det nye i dag er at det er lagt mer vekt på passform og komfor enn det de tekniske løsningene støvlene har. feks fleks frem/bakover shock absoberde såle osv. osv. Det som er feil i denne saken er at de "sør euorpeiske" støvle produsentene lager passformen etter s-europeisk mal. Noe som er mindre og smalere enn den nordiske lesten. Selger enn del fjellstøvler. Ser det samme problemet der også, når det gjelder nordiske produsenter og s-europeiske. Etter min mening lager nok s-europiske de beste skoene når det gjelder komfor og passform,men det er mange som ikke passer disse skoene på grunn av at de er breie og høye over risten. Og må ty til nordiske sko. Forskjellen med nordiske sko kontra s-euro er at de kommer i hele str. Har ikke egen dame og herre sko. Lik over risten, de som er lit lave må ty til en ekstra sole får å bygge opp.
Du legger fort merke til hvilken sko som passer foten din. Min erfaring er at mange velger s-euro sko når foten passer. De får en unik sko som sitter støpt og er mye mye behagligere å gå med, koster litt ekstra! Men er verdt pengene.
Litt dårlig med tanke på at vi IKKE har noen norske aktive ski produsenter som kunne laget støvler og ski tilpasset norske forhold. Jeg kunne tenkte meg ski om er laget i norge, hvis de er konkuransse dyktige og lager like gode produkter som utlandske!
Tror det er et marked for det i dag!!!