Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
ZAG
#125878 26/10/2005 10:20 AM
Medlem
OP Offline
Medlem

Noen som har noe erfaring med hvordan ZAG skiene er? Verdt pengene?

zag
Anders Moen #125879 26/10/2005 1:01 PM
Fersking
Fersking

Absolutt et festlig konsept, definitivt mest moro i påskeslush eller godt med fersk snø (ihvertfall freeride big). Men nå begynner jo Zag å få et ganske bredt sortiment, fra den sinte bakkeskia La Rouge til Gold- planken, så her er det noe for enhver smak burde nok svaret bli.

ZAG
Anders Moen #125880 26/10/2005 2:07 PM
Fersking
Fersking

Har kjørt på ZagBig i 2 år nå, og er veldig fornøyd. Veldig moro og leken ski. Funker til det meste. Jeg har ingen spesielle negative ting å si om skien.

Zag!!!
Anders Moen #125881 26/10/2005 3:03 PM
Tørr bak øra
Tørr bak øra

Zeg er brabrabra digge ski å stå på funker nesten til alt...

Veldig bra
Anders Moen #125882 26/10/2005 6:55 PM
Lol Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra

Jeg er utrolig fornøyd med mine Zag Freeride 85 ski. Har snart 150 dager på de nå. Fungerer til det aller meste. Morsomme i bakken, pudder og slush. Noen klager over at de blafrer i bakken i stor fart, men det er ikke noe å bry seg om hvis du er på jakt etter skjærende svinger.

Hvis skiene har en svakhet så er det at de biter litt dårlig når det blir bratt og isete..

hmm
Anders Moen #125883 26/10/2005 7:07 PM
Entusiast
Entusiast

Jeg er ganske uenig, for å si det mildt. Min erfaring er at Zag er ok til å cruise gjennom jevne svinger i middels fart, på en helt ideell dag, men de duger ikke til så mye annet. Twin skia er alt for dårlig som twin ski, gold skia er jo de dårligste, så er det vel de vanlige mod. som kommer best ut av det.. men uansett er det no herk.. ja, rett og slett en for dårlig ski, etter min mening!

-ps: hvis du nå likevel skulle falle for fristelsen og kjøpe Zag ski, så må du huske at pga lange tupper har Zag skia mye mindre kontakt flate enn en annen ski på tilsvarende lengde..

egenskaper!!
Anders Moen #125884 26/10/2005 10:16 PM
Fersking
Fersking

ZAG er ikke en god ski. En ting er sikkert; det finnes VELDIG mange ski som er mye bedre. Hallo, det er ikke værre enn å prøve dem sammenlignet med andre ski. På veldig go-føre kan de til nød funke, men dersom det skulle komme noen slag eller være ujevnt med feste har jeg knapt prøvd værre!!!

Pudderski
Anders Moen #125885 26/10/2005 10:47 PM
Fersking
Fersking

Jeg har sagt det før og jeg sier det igjen; Zag er pudderski. De er myke og har masse innsving. Ideelle for skogskjøring eller hvis du liker at skien svinger den veien du ser...

Pass på å slipe lett kanten fra bindingen opp til tuppen. Skiene har en tendens til å flise seg opp, men med litt sandpapir fikser du saken.

Også til de som ikke liker skiene...helt ok det, men dårlige er de ikke. Har aldri knust nedover en fjellsiden med store slush hauger fortere enn med Zag-skiene.... Host, her er det smak og behag...og kanskje litt skiferdigheter. Fikser du ikke veldig lekne ski som svinger lett, kan du holde deg unna....det finnes mange stive, hardcore ski der ute for isete spor....

Zag
Anders Moen #125886 27/10/2005 8:00 PM
Medlem
Medlem

Å si at Zag er dårlige ski er å prate tull. Skiene er definitivt best i løssnø, og på grunn av innsvingen er det lekne ski. I motsetning til mange "pudderplanker" som er like brede hele veien. Ingen som selger Zag hevder at det er ski for å kjøre på is med, men hvem er det som kjører på klinkis?

Alltid lurt å høre på de som faktisk har skiene, i motsetning til de som kjenner en som har prøvd, eller har prøvd en gang selv.

:)
Anders Moen #125887 28/10/2005 12:33 PM
Lol Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra

Enig med Snorkelføre, host, at det kan gå litt på skiferdigheter, men jeg skal ikke være hoven.

Å si at Zag leverer dårlige ski er rett og slett useriøst. Zag skiene er gode allround ski, i hvertfall freeride 75 og 85.

De aller fleste i Norge har ikke mange par ski, men et godt allround par. Zag er da absolutt å anbefalle.

Når det gjelder flising i kantene var dette et problem på de første modellene som nå ikke finnes lenger. Zag har byttet ut materialet de bruker på overflaten av skiene.

Så "Andres Moen", skal du ha et par gode allround ski vil jeg virkelig anbefalle Zag skiene..

Det er mulig å finne svakheter med alle ski!

VELDIG FORNØYD!!
Anders Moen #125888 08/11/2005 12:38 PM
Fersking
Fersking

har kjørt zag gold 191 i noen år nå. har ingen planer om å bytte ut. hvis den "blaffrer" litt i stor fart, er det bare å forbedre ski teknikken: ned og frem på skia!! ps når det gjelder kjøring kan det anbefales storslalomski, gjerne fra atomic. DET ER GØY!!!

Yes
Anders Moen #125889 08/12/2005 5:03 PM
Nytt medlem
Nytt medlem

De er verdt pengene. ikke mye dyrere enn andre ski med samme kvalitet.Er utrolig godt fornøyd med mine zag.Bruker de mest til topp turer og det er jeg 100% fornøyd med!!

Jenteski!
Anders Moen #125890 09/12/2005 1:23 PM
Nytt medlem
Nytt medlem

Flott at mange liker Zag ski. Dette er helt klart lekne gode ski som passer personer som liker seg på fint føre uten de store utfordringene. Men er du over 70 kilo og har litt kraft i lårene, trenger du mer enn Zag greier å oppdrive. Zag er rett og slett helt ok jenteski, til en dyr penge.

Litt Provosert..
Anders Moen #125891 09/12/2005 6:45 PM
Fersking
Fersking

"ZAG er en jenteski!" -En temmelig drøy påstand. Fatter egentlig ikke hvordan det er mulig å komme fram til noe slikt. Det mest åpenbare forklaringen er at mr. Kavorka kun har prøvd ZAG noen timer eller eventuelt aldri har prøvd i det hele tatt. En annen forklaring er at han prøvde en alt for kort lenge da man bør velge lengre Zag ski enn andre merker. Siste forklaring er at han er dårlig på ski og ikke kan beherske slikt utstyr

Zag er veldig forskjellig fra andre ski på markedet og krever noe lengre tilpassningstid. At skiene liker seg på "fint føre" er også ganske bak mål. Takket være den vanvittige innsvingen tar skiene seg frem overalt.

Ta en titt opp i høyre hjørne på denne siden (Norrøna reklamen). Veier den personen under 70 kg? er det en jente? har vedkommende lite kraft i lårene?

Til opplyning: Magnus Tveito er norges mest suksessrike telemark freerider de siste par årene. Han kjører på Zag.

zag
Anders Moen #125892 09/12/2005 11:14 PM
Medlem
Medlem

du som vil kjøpe zag! mitt tips er å prøve skia selv. det er veldig vanskelig å la et skivalg falle på andres opplevelser. de kan ha ulik vekt, høyde, kjørekunnskaper og styrke. jeg har kjøpt ski som mange har vært misfornøyde med, men som jeg har digget.

Hvordan vet man hvilken skilengde?
Anders Moen #125893 10/12/2005 4:20 PM
Fersking
Fersking

Jeg sikler også for tiden på Zag ski, da spesielt freeride 85 skiene. Jeg lurer litt på hvilken størrelse man bør gå etter siden skiene ikke gir full lengde pga. de store tuppene? Jeg er selv 166 høy og veier rundt 65 kilo. Jeg trør godt på i skibakken og må ha en stabil ski som kan drive meg gjennom ugjevne partier i høy fart, men jeg liker meg jo best ute i pudderet når det er føre for det.Vil 168 -skien bli for myk? Ser at på denne størrelsen står den oppført som "Light & Girls: yes"? Det vil vi jo ikke ha...Ellers blir vel gjerne 177 -skiene litt for lange igjen?

Her er en link til skiene: http://zagskisusa.com/2006/www/skis/prod-top-freeridebig.html

PS: er det noen som vet om dette tilbudet annonseres hvert år? http://www.friflyt.no/index.php?pagenr=32&threadnr=116012

Mest lest på FRIFLYT.NO
Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå