hvor i helvete er snøen!!!
|
Tørr bak øra
|
OP
Tørr bak øra
ahhhhhhhhhhhhhhhfaen!!får komplett noia. detta må vel få de mer religiøse på forumet til å revurdere livssynene sine også. møkkahøst. AARRRGH! værmeldinga er jo helt sprengt, varmegrader over hele forbanna landet.Krever at noen tar tak i dette ASAP zulu honolulu.
|
|
|
 Kanskje ikke så populært å nevne, men
|
Medlem
|
Medlem
Whistler åpnet 5 . november, og det snør fortsatt der....
|
|
|
 ...
|
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
Helt enig ass... hvor blir det av snøen???bor ikke vi i norge a?
|
|
|
 gutter..
|
Entusiast
|
Entusiast
..dette har med været å gjøre...
|
|
|
 Så det snødde litt på Beitostølen
|
Fersking
|
Fersking
Det snødde litt på Beitostølen i forrigårs, men nå er det smeltet. Ser at det er fenomenale 3cm på Hallingskarvet, ellers ikke et fnugg noe sted. Håpløst!
|
|
|
 snoe
|
Medlem
|
Medlem
Mt Baker har 220cm, rett over grensa fra vakkre BC!!!
|
|
|
|
|
|
 snoe
|
Medlem
|
Medlem
Mt Baker har 220cm, rett over grensa fra vakkre BC!!!
|
|
|
 emigrere
|
Tørr bak øra
|
OP
Tørr bak øra
sier opp jobben og emigrerer til canada. ser ut som det er eneste alternaltiv i år.
|
|
|
 snoe
|
Medlem
|
Medlem
|
|
|
 ....
|
Entusiast
|
Entusiast
byner å miste håpet på snø før jul. var 15 + i Hemsedal idag tidlig, og i går var det par minus og det snødde som faan! hva skjer a? trur bibel mannen der oppe har bynt å drekke jeg. eller bynt å bli senil
|
|
|
 snøen!
|
Entusiast
|
Entusiast
beyner å miste håret her! pokkers mild vær! Tror eg skal saksøke storm.no
|
|
|
 ikke mist håpet
|
Medlem
|
Medlem
Ha trua folkens, tross alt tidlig i november ennå. Dans en snø dans og smør dere med litt tolmodighet. Snøen kommer nok... (håper jeg vaffal)
|
|
|
|
|
|
 Luftbro
|
Medlem
|
Medlem
Jeg foreslår at det lages en luftbro mellom Oslo og Whistler for snøsultne nordbäggar. Sleng groze sponsorstickers på flyet og la litt av stortingspolitikernes gullpensjoner brukes til dette gode formålet.
|
|
|
 :)
|
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
Global oppvarming vettu folkens!! Parker bilen og finn frem sykkelen.. Slå av lyset og tenn stearinlyset.. Slå av tv-en og finn frem fri-flyt! Spre det gode budskap!
|
|
|
 Kor e snøen?
|
Fersking
|
Fersking
Det snør Røldal i dag!!!!!!!!!!!!!
|
|
|
 begynner
|
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
å bli smårar. er det noen man kan hevne seg på?
|
|
|
 snøbinge
|
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
Det er sikkert flere enn meg som har brent seg på Gillingham-seier over Brentford og derigjennom finansiert en av mange tusen ballbinger gjennom overskuddet i norsk tipping. Hva med andre tiltak som har like mye flerbruk ved seg (alpint, telemark, snøbrett, jibbing, freestyle etc). Hva kunne ikke en innendørs bakke ha kurert av noja og uforløste indre spenninger? Skulle anta at en driftig person i samarbeid med en ansvarlig stat burde se et potensielt marked snart, spesielt nå på høsten. Hensynet til folkehelsa blir jo stadig mer vektlagt. Burde være like naturlig som ishockey- og curlinghaller.
|
|
|
 Kriseplan
|
Fersking
|
Fersking
Jeg har unnlatt å avrime fryseren i flere måneder i tilfelle en slik situasjon skulle oppstå. Kall meg gjerne fremsynt. Til helgen tar jeg med meg nødlageret fra fryseren og skiutstyr og drar på fjellet. Så kan værgudene sitte der med skjegget i postkassen, i den grad værguder har skjegg, eller postkasser for den del. De må gjerne sitte med hele hodet i postkassen for min del, men noe sier meg at de ikke har postkasser. I motsatt fall vil jeg snarest sende et illsint brev der jeg krever det som er mitt: snø. Uansett, de stopper ikke meg. Jeg drar på fjellet. PS. Det er på sin plass å spørre hva regjeringen har tenkt å gjøre. Her lever vi i verdens rikeste land, og likevel har vi snømangel.
|
|
|
|
|
|
 Hardcore snøabstinens...
|
Fersking
|
Fersking
man skulle fått en sånn erklæring fra legen; alvorlig snøabstinens, må behandles omgående med litt hygge i nærmeste pudderparadis, flybilletter følger vedlagt...
|
|
|
 Straff...
|
Fersking
|
Fersking
Enig i at det begynn å bi frustreranes no det her ja, sattan søkke... Men det e nok straffa førr at vi hadd en fantastisk lang og sinnsykt fin ettervinter i år. Va jo på topptur til langt ut i juli i Romsdalstraktan, og på Helgeland også. Så det vi fikk xtra da, det tar værudan igjen no. Sku ha hadd et par ord med han der værgudn... Da sku han ha fådd ordentlig rallhundkjæft, på nordnorsk !Ha forøvrig lagt inn søknad om sny no, sammen med søknadn om 8 daga i uka, og 36 tima i døgnet...Go fast !! -t-
|
|
|
 Barmarkstræning...
|
Fersking
|
Fersking
Førræstn utrulig god ide med tur til sny på resept, ska ta en telefon til fastlægen med en gang. Hvis dåkker ser på bildet på profiln min, så e det mulig å gjør artige ting utn sny oxo, men det slit litt på skian... Go even faster !! -t- BTW: Det nye slagordet no e herved: "Powder to the people !"
|
|
|
 Snøen er på vei!
|
Entusiast
|
Entusiast
Jeg er altid en jævla optimist. Sjekker ut div web cam opptil flere ganger om dagen, og er desutten innom storm sine sider. Det er meldt kaldere og fjellene rundt vestlandet begynner å bli dekt med et tynt lag. Dog bare ned til 800 moh. Tror det er muligheter nå. Nokså lite, men på 1000-1500 moh burde det være muligheter. Det er bare å finne fram gamle skia og være klar for et par riper i sålen. Så vil vi nok se at det fylles og brer seg nedover fjellsidene om kun kort tid! 
|
|
|
 Desutten!
|
Entusiast
|
Entusiast
Tror jeg det ville bare tull og tøys med såkalt snøbinge eller inndørs hall. Man vil vell ha sikkelig vare ikke sant. Snøabstinens ville for min del blitt forsterket med å kjøre i en slik hall. Desutten vil jeg nok gått nokså raskt lei. Det blir det samme som om å gå til innkjøp av såkalt "pule dokke" istedet for å bruke sin sjarm på byen en lørdags kveld for å få ekte vare. hehe Hva med å bruke pengene på billigere heis kort. Kollektivt transport slik at vi kunne redusert biltrafikken eller forby den. Slik at vi redusere vårt co2 utslipp for å sikre snø i kommenede vintrer! Bussene kunne feks gått på biodisel av frityrfett. Frityrfett fra kjøkkene i de hundre varme stuene rundt om i landet. Billig mat til folket. Dessuten brenner jo pokkers med fett på ski kjøring så det er ikke så farlig med overvektighet.
|
|
|
 Global oppvarming folkens!!! :(
|
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
Det er global oppvarming som er skylda til at vi sitter her langt ut i november uten snø!
|
|
|
|
|
|
 Global oppvarming?
|
Medlem
|
Medlem
Forklar da meg hvordan Gaustablikk klarte å åpne i oktober i fjor da! Det er nok bare været som svinger sin vante gang!
|
|
|
 tar gjerne en
|
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
skihall i påvente av snøen jeg. bare det å skli litt... det er da strengt tatt bedre å ha muligheten til å ta seg en håndjager i påvente av dame enn ikke. alt er bedre enn ingenting. hva er det jeg egentlig babler om? hvorfor begynte du med disse barbiedukkene egentlig?
|
|
|
 kom da!
|
Medlem
|
Medlem
kom jo snø, men den forsvant ganske fort igjen! skikkelig kjipt 
|
|
|
 .............
|
Medlem
|
Medlem
savner snøen som var her for noen uker siden!
|
|
|
 Her e snøv!
|
Fersking
|
Fersking
blåfjellet e heilt kvitt, så en fryse nok på leggane ned til 600 moh!
|
|
|
 usj...
|
Fersking
|
Fersking
har han puddernizzen blitt helt puckad... vil ha snø nå:)
|
|
|
|
|
|
 aftenposten
|
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
igår: vanvittig varm vinter i vente i Norge. flere store internasjonale værprognoser melder om at vi kan regne med ca 4 grader varmere vinter i år sammenlignet med normalen. dette innebærer at vinteren kommer vesentlig senere, våren kommer tidligere og at lavereliggende strøk på østlandet kan regne med regn og slafs istedet for snø i lengre perioder. Snegrensen trekker generellt lenger opp. Dette lover ikke godt for tryvann, varing, kvitfjell, hafjell, trysil, geilo, hemsedal osv. Helvete! La oss alle brenne noen ski og ofre en kotelett til snøguden så han tar seg sammen og demonstrerer at metereologene tar feil!
|
|
|
 bare ta det med ro...
|
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
Engelske meteorologer hevder det skal bli den KALDESTE VINTEREN siden 1963! Og foreløpig ser det ut til at de kommer til å få rett; sånn det ser ut nå legger det seg et høytrykk og et lavtrykk på de rette stedene. For østlandet betyr dette en kanonvinter. For Vestlandet derimot, ville det nok vært vel så bra med en vinter 3-4 grader over normalen, med tanke på de enorme nedbørsmengdene som ville kommet.
|
|
|
 AiAiAiAiAi...
|
Medlem
|
Medlem
Grunnen er: Gud spiser mye ertestuing-> promper mye->global oppvarming. For å ha nok kjøling på isen som skal spises på det årlige gudepartyet til sommeren tar Gud og så trykker snøen ned i fryseboksen(fryseboksen er stoooor,mye is,plass til mye snø) Det lille som er igjen av produksjonen (lille) dumper dei på fyllinga(dårli snø)->faller ned til oss. Gud har kanskje begynt å drikke(hmm, er kanskje derfor Hansa gikk med milliardoverskudd i år) Løsning: Vi slutter å gå i kirka å gi offer, åså trurer vi med å brenne alle kirkene i norges land viss vi ikke får snø. Er dere med meg så langt??? Nja, dette med global oppvarming må nå være litt overdrevet. Klimaet er i endring men at det ikke skal komme snø i år er litt søkt. Det var jo dritmasse snø i fjor. Hvorfor ikke i år?Håper tolmodigheten min var så lenge at det kommer snø(litt surt å ha flunken nytt utstyr og det kommer ikke snø:P)
|
|
|
 Menvafasan... usj
|
Fersking
|
Fersking
er snøgudene på julebordsfylla? Shittpåmmfritt, har han mistet retningsansen og sendt alt til canada....
|
|
|
 Sjekk denne da!!
|
Entusiast
|
Entusiast
|
|
|
 kjøp el. bil, skyt kuene
|
Fersking
|
Fersking
Om 20 år kan det være slutt for mange av de største skistedene i Norge! Om 50 år vil det være 5-10 skisteder i verden og bare rikinger vi få råd til å bedrive skisport. Tragisk, men en realitet. Skal være en rev i løypene og stå så mye jeg overhodet kan i årene fremover slik at jeg kan si til ungene at når jeg var ung festet vi planker under beina og stod nedover fjell på frosset regn. fred.
|
|
|
 piss...
|
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
husk at alle "eksperter" på vær og klima kun har en agenda når de får helsider i avisene. De skal gjøre seg fortjent til lønna si, skaffe oppmerksomhet til sin arbeidsgiver og fremheve sin egen fortreffenhet. Fakta er at klimaet svinger, varmt nå, javel.-.. kaldt siden. slutt å hør på eksperter. snøen kommer!
|
|
|
 Ikke noe med CO2-utslipp å gjøre?
|
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
Neivel. Du tror ikke på global oppvarming fordi temperaturen svinger. Det er helt korrekt at temperaturen svinger, men nå svinger den høyere på temperaturskalaen. Her er et bevis på sammenhengen mellom grivhusgassen CO2 og temperatur. http://www.whrc.org/resources/online_publications/warming_earth/images/Fig2-CO2-Temp.jpg Det er bare å sjekke.
|
|
|
 hemsedal
|
Medlem
|
Medlem
snøen er i hemsedal... kom en del pudder der i forrigårs... dessuten er jo gol og ål skisenter også åpene.
|
|
|
 Skal
|
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
snø i varingskollen på lørdag:D og det er meldt -3 grader på søndag, så da kan de starte med snøproduksjon!
|
|
|
|
|