Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Fjellseter og Stranda - foren dere
#125391 07/12/2005 6:36 PM
FDollar Offline OP
Nytt medlem
OP Offline
Nytt medlem

Hvorfor samarbeider ikke Fjellseter og Stranda bedre ? Det er 2 enkle og billige tiltak som slår meg som opplagt å gjennomføre: Felles skikort og skibuss som kjører ruta Fjellseter - Hevsdalen - Stranda S (røde løa hvor alpetrasen kommer ned). Dette hadde ikke bare åpnet for heftig skikjøring i verdensklasse, men også for fine "familie" rundturer. Når det gjelder nye skitrekk, så burde Fjellseter bygge et trekk fra "Langfjelldalen" og opp på Langfjella. Dette hadde passet fint inn med det eksisterende løypenettet.

penga...
FDollar #125392 07/12/2005 7:34 PM
Medlem
Medlem

meg bekjent vasser ikke akkurat Stranda skisenter i penger. tror nok mye av problemet ligger der... men det er helt klart en god ide!

vi drømmer
FDollar #125393 07/12/2005 9:22 PM
Tørr bak øra
Tørr bak øra

men det er mye som kan stemme, helt frem til i år har skianleggene hatt to helt forskjellige skidatasystemer som har gjort at felles kort ikke har vert mulig, men nå åpner muligheten seg for at fjellsetra og stranda kan få felles kort, når dette skjer og om det skjer er ikke godt og si..

tiden får vise

det gjelder også heis fra Somdalen og opp på Langefjella som du nevner, men dette vil kreve hvertfall 1 trekk som kan knytte det sammen med nåværende heiseog penger er som kjent ett problem, når en koblingsbar 4 seters stolheis koster rundt 30 mill ++ så er det ikke bare bare og få satt opp..

for ikke å snakke om grunneiere :P

for det eg veit..
FDollar #125394 09/01/2006 9:06 AM
Nytt medlem
Nytt medlem

så vasser ikkje akurat fjellsætra heller i penga.

,
FDollar #125395 09/01/2006 6:33 PM
Tørr bak øra
Tørr bak øra

Enig enig, det er lov til å drømme... men økonomien setter nok en stopper for eventuell morro.Nå skal jeg ikke skryte på meg å ha besøkt alt for mange skisenter rundt om i Norge, men terrenget rundt fjellsetra/strandafjellet må være noe av det argaste i hele Norge. Uten rike onkler skjer nok lite...

det er nok mulig
FDollar #125396 09/01/2006 7:12 PM
H.H Offline
Fersking
Fersking

de som bør betale dette er de som bygger ut hytter med mer, både på Fjellsetra og Strandafjellet. Det vil gi dem en stor verdiøkning på invisteringene og gi dem et salgsargument som vil gi mer salg.Men først må begge skisteden få en proff ledelse som kan komunisere med de som bygger ut, idag er vel den ansatte ledelsen ved begge skisteden temmelig tilfeldig. Det dreier jo primert om å få åpnet heisene, ikke utvikling av en destinasjon.det har vært artikler om hytte utbyggingen på Strandafjellet i Sunnmørsposten, der en av de større utbyggerene skryter av hvor bra Strnadafjellet skal bli uten en eneste uttalelse om bygging av heiser. De suger jo bare ut penger av alt det som er byggd opp av mye dugnads arbeid, de hadde jo ikke solgt hytter til 3 mill uten heiser.

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå