Det er viktig at dere har et klart mål med å tilbringe en sesong på snø.Skal dere lære språket, jobbe, feste, klatre, jibbe eller kjøre flest mulig høydemeter eller god snø?Det finnes utrolig mange små steder i alpene som har like bra, bratt, snøsikker og vakker kjøring som de store stedene. Men de er litt vanskeligere å finne ut av, har litt mindre ompaompa, og sansynligvis mye mindre seriøse skikjørere.Det er fint å reise til Chamonix hvis du vil feste, klatre, kjøre kuler og ta deg ut i en av verdens kuleste byer. Men regn ikke med å kjøre urørt pudder hver dag i ukesvis.Mitt råd (og det har jeg selv fulgt) er å sørfe litt rundt etter steder som tiltaler deg etter dine krav til steder. Jeg har returnert til samme sted flere år på rad, og aldri angret på at jeg mer eller mindre tilfeldig valgte et sted ingen andre hadde vært på, eller hørt om.Jeg skal tilbake dit i vinter. Kjøre urørt snø to uker snøfall, gå turer, spise billig pizza og reise på shopping i Chamo. Og er forholdene dårlige er det ikke langt til bedre. Kan rett og slett ikke falle meg inn å reise et annet sted.
Hvor man finner slike steder? OVERALT!!
Dette ble langt, men det er et godt råd!