Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Garmont Adrenalin/Scarpa Tornado. Erfaringer?
#124101 24/03/2006 12:44 PM
Fersking
OP Offline
Fersking

Er det noen som har erfaringer med disse støvlene som hevdes å kunne fungere både som freeridestøvel og randonne-støvel ved hjelp av utskiftbare såler (plast for freeride og wibram for topptur).

Gåegenskaper?Kjøreegenskaper?Sammenlignet med Scarpa Denali XT?

scarpa tornado
holmgill #124102 24/03/2006 2:34 PM
Tørr bak øra
Tørr bak øra

kjøpte jeg i vinter - feb - har bare brukt de siden. Kjører med de i bakken og synes de fungerer utrolig bra. blir ikke så kald på tærne lenger heller.. tok noen turer for å tilpasse seg da jeg stod litt anderledes enn på mine gamle alpinstøvler. fikk testet gåegenskapene forrige helg i lyngen og det gikk veldig bra. ingen gnagsår hverken foran eller bak.

har alddri testet xt støvelen så har lite å sammenligne med der, men innerstøvelen til tornado er høyere å g gir følelse av at du har en høy støvel som er en fordel synes jeg. stiv er den også - "blæra" forran kan man skifte ut til en litt myker eo ønskelig. Du har veldig bra instilling på forward lean - den har de vanlige hullene samt en fininstilling som presser deg enda lenger forover.. veldig bra.Har aldri testet adrenalin, men har man en bred fot (a - e og man ligger nærmere e enn a) så er tornado veldig bra. det jeg fikk tilbakemelding på om adrenalin var at de føltes veldig bra de første ukene men så mistet innerstøvelen formen sin og den ble veldig bra og føttene svømte litt..

jeg anbefaler tornado.. super støvel MEN denhar ingen mulighet til å bli benyttet på dynafit bindinger da den ikke har de "hullene". det har adrenalin...

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå