Vi står ved terskelen til en ny påske.Og det er blodig alvor.Sorry, men jeg tenker ikke på lakenkledde profeter og påskegg. Jeg tenker naturligvis på fjellet.Hva ellers?!For det renner ondt blod gjennom den norske påskesjela!Jeg snakker om alle disse nymotens fiktive tulle-gjøremålene som all slags folk forfekter.Å bare pass deg, jeg vet du har vurdert det. Du har tenkt på å bli i byen. Drikke knusktørr hvitvin og se på rumper fra dine mørke solbriller før du skyter rein espresso rett i hovedarterien. Jeg vet du har tenkt på barmark, løkkefotball og frisbee i parken.NeiNeiNeiDu må stå i mot, du må ikke gi deg!Det er nå klinten skilles fra hveten.Fjellet venter nå.På deg.På vennene dine.På dine spor.For våren er en illusjon. Den har ikke kommet ennå. Det finnes ikke piller mot møkkete vann og støvete asfalt.Men det finnes en kur for puddersnø. Den heter vårsnø og serveres best med solkrem og feller.Så kom deg ut.jeg blir så sinnsykt skuffa hvis jeg ser et eneste jævla innlegg på denne siden. Jeg vil forby innlogging i tidsrommet 08oo-17oo. Da er fjellet ditt lekerom.Kom deg ut, sa jeg.Nå!
God påske!
Hilsen Alexander Urrang Hauge