Har kjørt Pontoon noen ganger nå og på mye forskjellig føre. Første inntryke var at dette funker jo, lett kjørte og skia svinge av seg selv. Flyter meget godt men ikke så godt som XXL Funkenstein. Pontoonen er helt rå, feit tupp som løfter deg over det meste. Flyter godt og lar deg virkelig ligge frampå skien. Har mulighet å kjøre fort med virkelig god kontroll på en slik brei ski. Sitter fantastisk på vekslende føre der en kruser løssnø innom vind/sol påvirket snø og brestende skare. Konge på våt snø, slik som vi har nå i sol sidene på stranda. Pontoon er min favoritt telemark ski som jeg kan bruke til alt. Kommer til å bli konge på stryn i sommer. Eneste er at i bunnløst pudder er nok skien best med alpint pga at den er smalest i tailen. Når jeg har kjørt skien i dyp pudder er det bare å legge seg godt framover og rocke på... Skien kan på det varmeste anbefale til å kjøres med telemark, men ville nok valgt Hammerhead til binding. Ha noe som er mer aktivt i pudder... Kommer du til sunnmøre skal du få prøve skien men ikke noe å tvile på, løp å kjøp!! Prisen ligger på ca 6500 for bare skien. Hør med Nava sport i Namsos og Johan. Det er alltid gode priser å hente hos han..
Lykke til.