jeg skal ha meg en jakke som skal brukes til å varm meg på topptur, da må den være lett og liten, men varm. hva er det beste alternativet av dun og primaloft, m tanke på vekt,plass,fuktighet, og varmeegenskaper
det er 24. juli og du tenker på dun vs primaloft... det verst er at jeg lurer på det samme jeg også. Jeg tror jeg skal gå for Primaloft, virker litt lettere og greiere på topptur egentlig, innbiller meg at det tar litt mindre plass også. Sett på Norrøna sine primaloft jakker - de ser bra ut.
det jeg har hørt er at primaloft ikke tar til seg vann slik som dun gjør, hvis du bruker dun flere dager på rad uten tørking f.eks i telt blir det et islag inni jakken, da blir de stiv og jævelige
jeg har også sett pånorrøna sin, vil ha sånn fet blå:Ø
Primaloft har den egenskapen at det varmer selvom det i blir vått..
Har brukt Norrøna Lofoten Primaloft jakka i all slags dårlig vær en sesong nå, og jeg er heilt overbevist. Primaloft er bedre enn du hvis du regner med å være på våte plasser!
Primaloft® ble opprinnelig utviklet for US Army som en erstatning for dun. Dun absorberer fuktighet og mister noe av sin isolasjonsevne når den blir våt. Den lette og meget myke Primaloft®-isolasjonskjernen skaper millioner av luftområder i mikrofibermeshen. Disse luftområdene er så små at vanndråpene ikke kommer til. Selv når vann blir ?tvunget? inn i Primaloft kjernen, vil det ikke absorberes men preller av. Den patenterte mikrofiberstrukturen i Primaloft® vil gjøre at du holder deg varm selv under ?våte? forhold.
Noen som prøvde Sweet Detroit jakken i fjor eller så den? Vurderer å kjøpe den i år, men har bare sett den på bilder fra i fjor. Lurer litt på hvordan den kommer til å se ut, hvor tung den er og generellt hvordan jakka er. Setter pris på svar hvis noen har prøvd jakka! Har vel 200g primaloft for å koble innlegget til tråden..