jeg skal montere ett par cobra telemarksbindinger på dynastar pro rider. Er det noen som har gjort dette og kan komme med anbefaling hvor bindingen bør plasseres for å utnytte skien best mulig?
Kommer litt an på hvordan føre du regner med å bruke de mest på. Siden skia er relativt stiv har den en tendens til å grave litt med tuppen i pudder. Så hvis du skal bruke den på pudderdagene bør du montere litt lengre bak enn vanlig. Ellers er den jo noe tyngre å styre enn andre ski så skal du kjøre på variabelt føre bør du komme deg litt lengre foran for å øke kontrollen.Blir et kompromiss som med mye annet på ski, men håper dette i det minste var til litt hjelp...
Jeg har riktignok alpin bindinger på mine, men jeg har flyttet de 1,5 cm bakover i forhold til hva som er anvist. Opplevde at tuppen gravde litt mye da de først var montert etter anvisning, men litt tilbake hjalp meg veldig mye!
Jeg har riktignok alpin bindinger på mine, men jeg har flyttet de 1,5 cm bakover i forhold til hva som er anvist. Opplevde at tuppen gravde litt mye da de først var montert etter anvisning, men litt tilbake hjalp meg veldig mye!