- St Anton (enig med Jørg1+ ofte mye snø, bra skogskjøring - ikke noe bre, mye turister/mer en de andre og veldig mange scandinaver)- Verbier (+de lettest tilgjengelige rennene ?, bre, koselig by med brukbar party/afterski (pub mont fort), dog ikke samme klasse som Anton. - Har ofte dårligere snøforhold en konkurentene)- Val'd'sere (Veldig bra skogskjøring i Fornet, 2 store breer, by høyt over havet. Afterski på nivå med Verbier - Avhengig av stormer fra vest og sør)- Val Thorens(Høyt over havet, flere breer, utenom Østerrike alpenes beste afterski på Tango ? - Ingen trær i sikt/så hvidt i nabodalen, ikke spesielt sjarmerende by
Alle disse har megastore områder og har vært charterdestinasjoner så lenge jeg har vært aktiv. Ikke dermed sagt at disse er mine favorittskisteder.....men jaggu ikke langt i fra.
Men Anton og Val'd'sere går til finalen. Har alltid kjørt mye pudder når jeg har vært der, terrenget er jevnbyrdige, vals breer blir utlignet av antons (les stuben) evne til å få mer snø en andre. Men en vinner må kåres......og det er ST ANTON AM ARLBERG.