Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Beste Chartersted ??
#123444 01/10/2006 3:02 PM
Perayan Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking

jeg lurer på hvor folk vil anbefale meg med kamerat på ukestur til alpene evt. Østerrike ??

Dra til.....
Perayan #123445 01/10/2006 6:14 PM
Medlem
Medlem

St.Anton. Hvis du er heldig med været og føret er St.Anton rått. I tillegg får du med heftig afterski (du drar vel ikke til et chartersted uten grunn) på Mooserwirt og Krazy Kangaruh.

Litt dyrt, men verdt det...

de nominerte til beste chartersted er.....
Perayan #123446 01/10/2006 11:17 PM
Entusiast
Entusiast

- St Anton (enig med Jørg1+ ofte mye snø, bra skogskjøring - ikke noe bre, mye turister/mer en de andre og veldig mange scandinaver)- Verbier (+de lettest tilgjengelige rennene ?, bre, koselig by med brukbar party/afterski (pub mont fort), dog ikke samme klasse som Anton. - Har ofte dårligere snøforhold en konkurentene)- Val'd'sere (Veldig bra skogskjøring i Fornet, 2 store breer, by høyt over havet. Afterski på nivå med Verbier - Avhengig av stormer fra vest og sør)- Val Thorens(Høyt over havet, flere breer, utenom Østerrike alpenes beste afterski på Tango ? - Ingen trær i sikt/så hvidt i nabodalen, ikke spesielt sjarmerende by

Alle disse har megastore områder og har vært charterdestinasjoner så lenge jeg har vært aktiv. Ikke dermed sagt at disse er mine favorittskisteder.....men jaggu ikke langt i fra.

Men Anton og Val'd'sere går til finalen. Har alltid kjørt mye pudder når jeg har vært der, terrenget er jevnbyrdige, vals breer blir utlignet av antons (les stuben) evne til å få mer snø en andre. Men en vinner må kåres......og det er ST ANTON AM ARLBERG.

æh..begrunnelsen er....
Perayan #123447 01/10/2006 11:19 PM
Entusiast
Entusiast

.....har alltid blitt mer full der! Da brukte jeg 20 min på det Jørn1 brukte 30 sek til. Men det var gode 20 min. God tur!

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå