Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Zakopane
#123205 23/10/2006 6:49 PM
Fersking
OP Offline
Fersking

Hey! Vi er ein gjeng som vurderer zakopane i slutten av februar, på jakt etter pudder og salige fjellsider.. Ikkje vært der før, så lurer på om det er nokon som har eit par tips/triks om alt frå bra offpiste til billige hotell. :D:D thanx

Re: Zakopane
Olav Tarjei Vale #123206 23/10/2006 7:07 PM
Tørr bak øra
Tørr bak øra

gjør et søk i forumet, og du vil finne relevant info!

...
Olav Tarjei Vale #123207 23/10/2006 10:42 PM
Medlem
Medlem

hai, har tenkt meg dit selv til vintern! skjekk freeride.nu også tykker du på "skidorter" så finner du sikkert litt info

Vær kompis...
Olav Tarjei Vale #123208 23/10/2006 10:58 PM
Avhengig
Avhengig

Bare ett lite tips... Fikk det når jeg bar der i sommer...hold deg inne med de lokale og ikke minst fjell vaktene...det koster ikke de en kalori å klippe heiskort...Zakopane ligger i tatra fjellene og det er nasjonal park så de er vist strenge med offpiste kjøring,men om du betaler litt så viser de gjerne hvor det er bra å kjøre og de tar ikke kortet ditt...

Vet ikke hvor sant det er,men hvertfall det jeg fikk beskjed om der nede!! Er ikke snakk om mye penger.... Polen er billigzakopane ligger vel litt over andre steder siden det er et yndet turist mål,men det er Sykt billig der også!! 1 slotti er 2 kr og du får mye for det!!!

Ha en riktig god tur!! laugh

Thanks Guys!
Olav Tarjei Vale #123209 24/10/2006 12:02 PM
Fersking
OP Offline
Fersking

Dette var god hjelp på vegen. laugh vurderer å ta med bil, så ein liten tur inn i tsjekkia er kanskje ikkje å forakte. Men ryktet på gata seier at det er familiestandard på bakkene der?? kan nokon bekrefte det?? fred ut

zako
Olav Tarjei Vale #123210 24/10/2006 3:29 PM
Entusiast
Entusiast

tror ikke tsjekkia er noe særlig, men slovakia skal være veldig bra. skal du på zakopane bør du være obs på følgende også:

heissystemet er utrolig lite effektivt. I Kasprowy Wierch MÅ du ta en gondol fra bunnen som tar 20-25 personer, og som det bare er to av. Det vil si at du står en del i kø. Vi sto i kø i halvannen time på det meste. Det er imidlertid bare i helgene det er kø. Måten å løse det på er å kjøpe heiskort hos et reisebyrå eller turistkontoret, da går du i en egen kø, og slipper foran de som ikke har kjøpt kort på forhånd. Det MÅ du gjøre dagen før, kan ikke gjøres flere dager før. I tillegg går det ikke an å kjøpe skikort for flere dager. Så du må gjennom denne prosedyren hver dag. Tror turistkontoret, som ikke ligger langt borte fra hovedgaten, stenger 17.Hotell er ikke noe å stresse med. Det står folk klar på togstasjonen når du kommer for å tilby hotell. Vi betalte 200 kroner natta for et veldig sentralt hotell. Bør forresten prøve restauranten der rooster, en opplevelse utenom det vanlige. Den polske versjonen av hooters.

Som nevnt så er det billig øl og mat, offpisten er altså ulovlig uten at vi hadde noen problemer med det. Ble stoppet et par ganger, men de tok ikke kortene våre i alle fall. Bra offpiste finner du både til venstre og høyresiden fra toppen av gondolen. Send en ff-mail eller skriv i gjesteboka hvis du lurer på mer.

ps folk er generelt elendige i engelsk, selv om de har hatt det like lenge som oss på skolen

Humbly guys, humbly!!
Olav Tarjei Vale #123211 24/10/2006 10:19 PM
Fersking
OP Offline
Fersking

Takker for all tilbakemelding!! laugh Kom gjerne med meir, kjekt å ha litt info!!

Når eg la ut den tråden her hadde eg akkurat sett ein tråd som var blitt lagt ut i 2004, men 0 respons. så eg hadde ikkje store forventninger.. MEN DETTA ER JO SYYYYKT!!! I LOVE YOU GUYS!!Fri flyt rocker. Btw: dagens sang: jokke & valentinerne - her kommer vintern.

Tusen Takk!!

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå