Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Fisher Big Stix
#123178 26/10/2006 4:42 PM
sAAs Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking

Hei! Jeg er litt ny på dette me slalom ski osv, så var det en kjenning av meg som tilbydde meg Fisher Big Stix 84 (Fra 2004)Hva tror dere om de ski'ene? :)Bilder:http://www.storform.net/sAAs/ski01.jpghttp://www.storform.net/sAAs/ski02.jpg

Tror han skulle ha 2000kr for ski og bindinger..

Gode ski
sAAs #123179 26/10/2006 6:17 PM
Ringrev
Ringrev

Jeg har et par Big Stix 69 samme årsmodell, og de er kjempegode. Vil tro at 84 vil funke ganske god litt utenfor løypene også, der sliter mine med 69mm midje.

Prisen skal jeg ikke kommentere, annet enn at jeg ga 800,- for mine i februar i år, uten bindinger vel og merke.

Hehe...
sAAs #123180 27/10/2006 9:23 AM
Fersking
Fersking

Jeg hadde BS84 for noen år tilbake, og aldri igjen sier bare jeg. I bakken rister å homper det noe så helt forjævlig, og svingradiusen er like i overkant av 1km.Responsen er helt fraværende i skien, og de føles tunge og lite håndterbare.

Kommer du ut i løssnøen så er vel skien i beste fall helt ok, men siden de er så jævlig tunge så blir det tull likevel.

Du sier at du er ny på dette med slalom. Har du tenkt å bevege deg utenfor løypene? For med mindre du oppholder deg 9/10 av dagen i laus snø så må du ikke finne på å kjøpe denne skien. Den er så kjedelig å renne på i bakke at du holder på å sovne på vei nedover.

Nei, jeg har aldri vært så misfornøyd med ett skikjøp noen gang, og det har blitt noen av dem. Hadde jeg vært deg så hadde jeg gått enn runde internt og definert bruksområde o.l. Kommer du frem til at du er mest i bakken så stikker du i butikken å kjøper en ski med mer respons og mer futt.

Dette var min mening, men kommer noen og sier at BS84 er en bra ski så tar de feil, og vet ikke hva de snakker om.

Ha en fin dag.

Der kan man se..!
sAAs #123181 27/10/2006 11:03 AM
Ringrev
Ringrev

Ja nei så deeeet... Menneh, mine ski er sikkert helt spesielle, og veldig bra for meg. Eller noe..

Vel vel.
sAAs #123182 27/10/2006 2:16 PM
Tørr bak øra
Tørr bak øra

Ifølge donut tar jeg nå feil, siden jeg vil si det er en bra ski. Såklart, avhengig av teknikk, kjørestil, lengde på skia og bruksområde smile

Jeg har hatt et par i 181 med randobinding siden vintern 2002. De har fungert veldig bra for meg. Jeg liker å kjøre fort med store svinger, svingradiusen er dermed ypperlig. Jeg har stort sett brukt de på topptur i vårsesongen (april-mai) og de har dermed tilstrekkelig flyt. I veldig mye tørr pudder er de noe smale, og jeg savner et par bredere randoski. Har også prøvd de i løype og de har bra kantgrep og stabilitet i fart.

Så klart, kjører du 90 % i bakke så kjøper du ikke en ski med 84 mm på midten. Men det er vanskelig å tolke ut ifra innlegget ditt om dette er tilfelle. Hva har du tenkt å bruke skien til sAAs? Hvor lange er de? Hvor mye veier du? Det er lettere å vurdere hvor egnet skia er for deg hvis du forteller litt mer smile

Joda
sAAs #123183 27/10/2006 4:16 PM
G ! Offline
Medlem
Medlem

Må vel sei meg enig med flere her, men mer donut en noen! Selvfølgelig e det avhengig av vekt, kjørestil, teknikk å litt andre mindre viktige faktorer. Men konklusjonen min er at du bør kjøpe noen annet!! (Eg like de ikje så godt) Men det spørs jo ka du ska bruke de te, som topptur ski e de heilt ok! men i bakken e de håpløse sammenlignet med MYE annet!

Men viss du ska vassa rundt litt uforbi løypa og liker å kjøre rett ned, har lite teknikk å syns det meste er ok, så e det kansje en ski for deg!

Men eg tippe du vil ha noe annet itte max 1 sesong!

Takk
sAAs #123184 27/10/2006 4:28 PM
sAAs Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking

Tusen takk for svar, blir vell så jeg vurderer noen andre ski smile

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå