|
 [b]Tips til nye planker?[b]
|
Tørr bak øra
|
OP
Tørr bak øra
Begynt å kikke etter nye ski før vinteren, men finner ingenting som er helt perfekt. Noen som har erfaringer med store, stive ski som funker? Skia må være over 190 cm lang og ha ei midje over 115 mm. Jeg finner mange ski som oppfyller de krava, men ikke så mange som er stive nok. Hvis det lar seg gjøre, er tupper i begge ender å foretrekke.Anyone? Tips og erfaringe tas imot med glede!
|
|
|
 Re: [b]Tips til nye planker?[b]
|
Tørr bak øra
|
OP
Tørr bak øra
...hm. Så det går altså ikke an å få fet tekst i forumindeksen.
|
|
|
 planker..
|
Medlem
|
Medlem
http://movementskis.com/ sveitiske freeride ski som ihvertfall jeg synes er bra.Litt av hvert å velge i. Har selv modellen Pow Pow, som jeg kjøpte av en skifanatiker.. Knallski! :-)
|
|
|
 Tips
|
Medlem
|
Medlem
Har du prøvd 4frnt Ehp i 193 lengde eller 190?
|
|
|
 for smale kanskje?
|
Medlem
|
Medlem
de var kanskje litt for smale for deg, Movement Skis.Ninthward har en modell som heter Firstblood.. Lykke til :-)
|
|
|
|
Tørr bak øra
|
OP
Tørr bak øra
Thanks! Skal kikke på de nevnte! 
|
|
|
|
|
|
 BD
|
Entusiast
|
Entusiast
Hva med Atomic Bid Daddy? Den burde være stor nok. Er vel temmelig stiv også.
|
|
|
|
Tørr bak øra
|
OP
Tørr bak øra
Har kjørt på en av de første modellene av atomic big daddy, som var stiv og fin og kunne kjøres som en tanks omtrent. Den var egentlig veldig grei, kanskje litt smal, men det var ikke mye det sto om. Den siste sesongen har jeg kjørt på årets modell av big daddy. Som for så vidt er bred nok, men den er for bløt. Framskia blir for myk i begge retninger. Klart Atomic har tenkt på at det skal være slik siden det er ei pudderski, så det er mulig jeg stiller litt snodige krav til skia. Derfor dette innlegget:)
|
|
|
|
Medlem
|
Medlem
Rossignol B-squad er brei, stiv og rundt 190..
|
|
|
 K2 ER BRA SKI!
|
Entusiast
|
Entusiast
|
|
|
 Atomic Big Daddy
|
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
Dette er skia......ingen over. :cool
|
|
|
 Stiv, brei, og med twin-tip
|
Fersking
|
Fersking
Hei. Det er nok egentlig ikke så mange ski som oppfyller kravene dine. Jeg kan egentlig bare komme på en: 4frnt VCT. Denne er skikkelig god og stiv, brei, og den har twin tip. Som en ren jibbeski synes jeg den blir litt vel stiv og tung i vendingene, men som en kjøreski du kan lande litt baklengs med, synes jeg de er skikkelig flotte. Gode på all slags drittføre. EHP skien, er ganske lik i egenskaper, 190 skien er ganske lik, men med en lavere baktupp. Big daddy er forholdsvis soft.
|
|
|
|
|
|
 Tre valg
|
Medlem
|
Medlem
Etter min mening har du tre valg, som alle er litt smalere enn det du krever... Rossignol B-Squad (Pro hvis du vil ha det stiveste som fins)Dynastar Prorider XXL (klarer alt. Bra og stiv konstruksjon)4front EHP 193 (nesten uten innsving, pinne stiv bakski)
|
|
|
 Blizzard Titan Kreitler Pro IQ
|
Fersking
|
Fersking
135/119/125, 191 cm, 58 m radius. Om ikke det håller er det feil på din teknikk.Jag tror nok ikke du trenger en så stiv ski
|
|
|
|
Tørr bak øra
|
OP
Tørr bak øra
Takk for tips. Skal gå systematisk til verks å kikke litt på det som er lagt ut her:) Sitat GurraG:135/119/125, 191 cm, 58 m radius. Om ikke det håller er det feil på din teknikk.Jag tror nok ikke du trenger en så stiv ski Det er for så vidt greie mål på skia du tipser meg om. Men det er ikke bare det som avgjör om den passer til min kjörestil eller ikke. Dermed er dine meninger omkring hvor stiv ski jeg trenger, eller hvorvidt det er noe feil på min teknikk, ikke det jeg spurte etter i dette foruminnlegget. Men takker for skitipset! Skal kikke på de.
|
|
|
 stockli - Stormrider DP Pro
|
Medlem
|
Medlem
er meget gode og stive 125,94,110- 193cm og 201cm
|
|
|
 DB - XXL
|
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
Kjører Dynastar XXL og synes de er fantastiske, og de ville vært stive nok, men de er ikke breie nok for deg så da er mitt forslag. Kjøp håndlagt ski fra USA/Canada. F.eks Dpskis.com - Lotus 120 (140-120-125mm). Da kan du velge flex etter behov. Kanskje veien å gå? Lykke til.
|
|
|
|
Tørr bak øra
|
OP
Tørr bak øra
DPskis hadde et spennede konsept! Thanks!
|
|
|
|
|
|
|
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
Sitat T Bjarmann:Kjører Dynastar XXL og synes de er fantastiske, og de ville vært stive nok, men de er ikke breie nok for deg så da er mitt forslag. Kjøp håndlagt ski fra USA/Canada. F.eks Dpskis.com - Lotus 120 (140-120-125mm). Da kan du velge flex etter behov. Kanskje veien å gå? Lykke til. DP er hverken fra USA eller Canada (dei blir laga i Kina), eller meir handlaga enn andre ski. Og det er iallefall ikkje eit custommerke. Dönek, Evolution, Scotty custom" Capital custom eller Igneous er isåfall betre valg.Det vil dukke opp fleire europeiske og norske custommerke etterkvart, vent å sjå!
|
|
|
 neste nr av ff
|
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
Det kommer skitest i neste nr av FriFlyt. Der kommer det mange gode tips på fatskis.Sjekk it ut. Grattis med gård endre.
|
|
|
|
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
Sitat Blackflip:Det kommer skitest i neste nr av FriFlyt. Der kommer det mange gode tips på fatskis.Sjekk it ut.Grattis med gård endre. takk takk, dykk er velkomne any time!
|
|
|
 Kan jeg spørre
|
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
hva skal du med twintip på en sånn type ski? Høres mer ut som du vil ha noe for høy fart og høye dropp enn bc jibbing.. Igneous lager ski med den flexen du vil ha selv, men det koster. FFF med 145 118 125 og lengde 190 eller 200 burde passe. 1200 USD + frakt&moms... http://www.igneousskis.com/ Sender du de en mail så kan de sikkert hjelpe. Sumo 190 er kanskje for myk? Men har twin. 194 Bsquad Pro og Kreitler virker som de mest opplagte, bortsett fra mangel på twin.
|
|
|
|
Tørr bak øra
|
OP
Tørr bak øra
Sitat t_dahl:hva skal du med twintip på en sånn type ski? Høres mer ut som du vil ha noe for høy fart og høye dropp enn bc jibbing..Igneous lager ski med den flexen du vil ha selv, men det koster. FFF med 145 118 125 og lengde 190 eller 200 burde passe. 1200 USD + frakt&moms... http://www.igneousskis.com/Sender du de en mail så kan de sikkert hjelpe.Sumo 190 er kanskje for myk? Men har twin.194 Bsquad Pro og Kreitler virker som de mest opplagte, bortsett fra mangel på twin. Litt lenge side jeg sjekka tråden så responsen kommer noe sent. Men du har et poeng, skia brukes til mange høydemeter i slengen og et og annet dropp. Den baktuppen forblir en litt morsom kuriositet for og droppe switch ut en gang innimellom. Så finner jeg godskia og det viser seg at den bare har en tupp, så spiller ikke det noen rolle. Takker for gode forslag, mange skimerker her som jeg ikke visste om, som er verdt å sjekke.
|
|
|
|
|
|