Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Hvilken Dirt Sykkel?
#8445 21/04/2009 5:28 PM
Fersking
OP Offline
Fersking

Halla :-)Jeg er en gutt 15 år og er 194cm høy, veier 70 kg.jeg leter etter en fin dirt sykkel som ikke er for tung.. noen anbefalinger? gi meg noen tips til gode nettbutikker også a!

PS: Kunne vært fint med gir, men trengs ikke.

Re: Hvilken Dirt Sykkel?
Jibbern94 #8446 22/04/2009 12:48 PM
Entusiast
Entusiast

et er mange bra dirt sykler og det er mange prisklasser.Først må du tenke deg om hvilke nivå kjøringa di ligger på (og prisklasse) Reis til en god sykkelbutikk som har greie på det de snakker om. Å test!Sykler oppfører seg alle forskjellig og du må finne ut hvilken sykkel som du syns er smooth`est Den letteste sykkelen er ikke alltid den beste å gjøre triks med.

Hvlken pris legger du deg på? ( Jeg syns en dirt til rundt 10 lapper er en sykkel til å stole på)Hvilke ambisjoner har du ?

Jibbern94 #8447 22/04/2009 5:31 PM
Fersking
OP Offline
Fersking

Tja, jeg er villig til å bruke opp til 10 lapper ja.

Men jeg har nettopp fått den greia med dirt sykler osv.. jeg er ikke no særlig god i det men jeg vil lære meg det på en ordentlig sykkel som egner seg godt til det. Jeg tar ofte turer i skogen også.

men jeg sykler mest rundt i "streets'a" med kompisene mine. Takk for svaret foresten! :-)

Jibbern94 #8448 22/04/2009 6:30 PM
Entusiast
Entusiast

Det er ikke lett å finne en dirt som egner seg som en terrengsykkel, så da må du heller bruke din gamle (som sikkert er terreng)Hvis du skal bruke den litt allsidig, burde du ha med gir og ikke singel speed. Mange produsenter har bra dirts men kan jo nevne noen:KonaGT Moongoose

Men som sagt tidligere gå til en skikkelig seriøs sykkelforretning som kan veilede deg.Du får sykkel kanskje billigere fra nettbutikk, men Siden du er litt ny i dette gamet burde du teste flere modeller for å finne ut hvem du er mest vel på:winkHelt sikker på at du får en bra sykkel for rundt 10 lapper, Prøvde selv mange forskjellige dirts i fjor sommer og det var store forskjeller på hvor komfy man følte seg på drop, hopp og wheeling.

Det er veldig stor forskjell på dirt til 5 og en til 10, veldig mye mer glede etter min meningGood luck, håper det hjalp deg litt og ikke ble for confusing. (Vansklig å få det muntlige ut i ord noen ganger:grin)

Jibbern94 #8449 30/04/2009 3:51 PM
Nytt medlem
Nytt medlem

Head pro dirt er å anbefale med tanke på prisen den ligger på ;D 7000 er fin pris for sykkelen eneste som er og klage på på den er litt tung og at styret bør byttes, det virker litt pinglete men, ellers krute sykkel.':D

DIRT
Jibbern94 #8450 04/07/2010 10:19 PM
Nytt medlem
Nytt medlem

Hey ! Ser du trenger tips, Jeg vil anbefale Hardrocx Chili eller eastern Thunder bird, kvalitetsykler :DLink eastern :http://bikeshop.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=10788Link hardrocx:http://www.hardrocx.no/artikkel/les/223/15_Chili+(Single+Speed)/