Nå er det snart på tiden med en FAQ eller noe angående kjøp fra utlandet. Det er veldig mange som stiller de samme spørsmålene...
Her har du en formel som du kan bruke for å regne ut hva det koster å kjøpe noe hos Sport-Conrad:
Pris NOK = (Pris ? / 116 * 100 * 1,25 * Kurs ?)+ (Frakt ? * Kurs ?) + Fortollingsgebyr
Med ditt eksempel (Gotama + Duke) blir det følgende dersom 1? = 7,6679NOK og fortollingsgebyret er kr 250,- (jeg har aldri klart å finne ut nøyaktig hvordan gebyret beregnes):
(639? / 116 * 100 * 1,25 * 7,6679) + (40? * 7,6679) + 150 = 5836,66,-
Jeg har handlet VELDIG MYE både hos S-C og fra USA, og en generell tommelfingerregel er å gange prisen i ? eller $ med 10 for å finne ca norsk pris inkl alle avgifter. Regnestykket over viser at det ikke blir så veldig galt.
Dersom du handler klær fra utlandet, må du også betale 10,2% toll på varene. Du må også betale mva på tollen. Utregningen blir da som følger: Pris NOK = (Pris ? / 116 * 100 * 1,102 * 1,25 * Kurs ?)+ (Frakt ? * Kurs ?) + Fortollingsgebyr
Hva angår skivalget, så ville jeg valgt Gotama dersom du primært skal bruke dem i Norden. Hellbent funker kun i pudder.Dersom du velger Hellbent, ville jeg alikevel ha valgt Duke binding (?659).