Hei!
Jeg kjører selv på Völkl (Unlimited AT3), og er storfornøyd! (Nå er dette allmountain ski som er mer beregnet for pistekjøring enn off piste, da 72mm på midten ikke akkurat flyter veldig godt i bunnløs pudder)
Men, uansett, det er ikke uten grunn at Völkls ski har plukket mangfoldige priser de siste årene. Særlig freerideskiene har gjort det knall, og er blant de beste som finnes.
Uansett, Sumo er en sykt bred ski. (Særlig mer fat fatski skal man lete lenge etter med 125mm på midten)
Som det har blitt påpekt av Sethpistol, er dette ikke en egnet ski for lange carvingsvinger i preparerte fjellsider. Den er laget for å flyte på pudder; ikke carve. Du skal være veldig erfaren og dyktig (og det vil jeg tro du er) for å få Sumo på kant. Men, mitt inntrykk er at uansett om hvor god man er, så vil denne gi heller dårlig med glede på prep'et mark.
Ellers blir det et spørsmål om du kjører mest i preppa løyper eller offpiste. På grunn av bl.a bredde og øvrige kvaliteter er Katana bedre enn Mantra på offpiste.
Så, ut ifra hva du forteller om bruksområder, så ville jeg nok gått for Mantra.
Hvis du sjekker ut Völkls hjemmesider for deres freerideski, så kan du se selv:
http://www.volkl.com/ski/freeskiing.html