Surefoot VS Skirurgene
|
Tørr bak øra
|
OP
Tørr bak øra
Er det noen som har erfaring med bootfitting hos noen av disse?Vilo gjerne vite litt da det ikke er så mye praktisk informasjon å hente på nettsidene deres.Hvilke er "best", mest servicevennlig, best i forhold til pris, ikke minst hva koster det? Tar det lang tid?Grunnen til at jeg spør er at det blir litt drøyt å reise fra Haugesund hvis det blir latterlig dyrt, og kanskje ikke så bra... Takk for konstruktive tilbakemld 
|
|
|
 Surefoot er genialt!
|
Nytt medlem
|
Nytt medlem
Kjører ikke i støvler fra disse selv, men har fler venner som gjør det, og de er superfornøyde. En av fordelene er at hvis det skjer noe med støvelen din og befinner deg et sted det er en slik butikk (og det er mange steder), så fikser de den kostnadsfritt. Opplevde selv at en kompis fikk denne servicen i Val d'Isere forrige vinter, og han hadde kjøpt støvlene i Oslo.
|
|
|
 surefoot
|
Fersking
|
Fersking
surefoot er latterlig dyrt og latterlig bra. Du blir fattog og fornøyd. Skal du til større steder i alpene i vintrer kan du får ordna sko til billigere pris i anton eller chamx. Nesten så du får flybilletten på kjøpet tror jeg...
|
|
|
 Re: Surefoot VS Skirurgene
|
Fersking
|
Fersking
Hos Skirurgene driver vi minimalt med bootfitting.Vi blokker og gjør enkle tilpasninger.Alt annet henviser vi til Surefoot. Skirurgene er pr idag 99% skiverksted og butikk, og 1% bootfiting
|
|
|
 Hmm
|
Tørr bak øra
|
OP
Tørr bak øra
Hvor bra blir det når støvelen blokkes?Kjører med Lange FR 120, og den eg liksom litt for smal der fotbladet er tykkest, og litt for smal på oversiden av ankelen...Kan det fikses? Og hvor lang tid vil det ta?Reiser til Canada om 1 mnd, og drar glatt til Oslo bare for å få en bra fit støvel...
|
|
|
 Surefoot
|
Nytt medlem
|
Nytt medlem
Jeg kjøpte Surefoot-støvler i Val d'Isere i år. Lange WC 100 med tilpasset innersko og såle, samt at de fiksa litt på selve støvelen. Kosta 7000 Nkr der nede. Noen som har kjøpt i Norge og veit hva det koster her? Evt har pris på bare innersko?Jeg er kjempefornøyd selv, disse er virkelig verdt penga!
|
|
|
|
|
|
 hvis du har
|
Fersking
|
Fersking
vanskelige føtter vil jeg også anbefale en som støper innersko og gjør nødvendige tilpasninger. men hvis du føler at støvelen er for smal på fotbladet burde du prøve å koke støvlen..dette gir et mer prseist resultat enn en ren blokking. Dessuten gjør du det selv. Du tar ut innersko og fotbrettet, koker opp vann i vannkoker'n, heller oppi støvelen til du dekker området og la det stå til plasten myknes. Hell ut vann og putt fotbrett og innersko oppi, ta støvelen på og knepp den passe igjen. Du vil se at plasten strekker seg. Men pass på, har en kamerat som gjorde det for en liten stund siden og han ble litt for fornøyd. støvelen ble nesten for bred. tips er å gjør det i fler etapper og kneppe et hakk av gangen.
|
|
|
 Fasit!
|
Medlem
|
Medlem
Har gjort denne operasjonen hos Surefoot og er som følger:-Varm opp skallene til rundt 90 grader C. i vann.-Stå klar i innerstøvlene.-Ta ut skallene og trå oppi med innerstøvelene.-Stram til maks (kan fort bli litt ømt...)-Tråkk oppi et kar med is som dekker til litt opp på støvel skaftet.-Stå i ca.10-15 min.-Voila! Tilslutt: Surefoot funker og de gir seg ikke før kunden er fornøyd! Hvis ikke: Penga tilbake, noe som meg bekjennt heller skjeldent skjer.
|
|
|
|
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
Sitat siggum:Har gjort denne operasjonen hos Surefoot og er som følger:-Varm opp skallene til rundt 90 grader C. i vann.-Stå klar i innerstøvlene.-Ta ut skallene og trå oppi med innerstøvelene.-Stram til maks (kan fort bli litt ømt...)-Tråkk oppi et kar med is som dekker til litt opp på støvel skaftet.-Stå i ca.10-15 min.-Voila!Tilslutt: Surefoot funker og de gir seg ikke før kunden er fornøyd! Hvis ikke: Penga tilbake, noe som meg bekjennt heller skjeldent skjer. Og for dette betalte du? Jeg har noen Scarpa TX som jeg skulle justert bittelitt..
|
|
|
 Lurte på...
|
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
Driver Surefoot med bootfitting der du ikke kjøper hverken skall, innersko eller såle hos dem? Altså kan du ta med de skoa du har og få de til å jenke dem til?
|
|
|
 http://www.surefoot.com/index_no.php
|
Ivrig
|
Ivrig
Jeg er selv interessert i Surefoot og syntes ikke jeg hadde fått tilstrekkelig med svar på div linker. Ringte derfor opp Oslo-avdelingen og stilte noen spørsmål. De er de eneste som har Surefoot i Nord-Europa fikk jeg forklart. Man kan godt stille med eget utstyr og kun få tilpasset sole (spurte ikke etter pris). Man kan benytte eget skall og få tilpasset ny innerstøvel, jeg tror sole da var inkludert. Opplysninger om dette: - Antatt holdbarhet ca 300 skidager. - Innerstøvel kan selvsagt benyttes i nye skall med lik innerform (mest aktuelt for sponsede som vanligvis skifter støvler hvert år). - Pris for "vanlige" skikjørere kr 4.700. - Pris for kjørere på "lag"; jeg tror han mente landslag, e-cuplag muligens også klubblag både alpint og telemark, samt personer sponset av skomerke kr 3.100. Den siste prisangivelsen bør dere ev undersøke om dere kommer inn under.
|
|
|
|
Ivrig
|
Ivrig
Som vanlig er jeg litt sløv, og får ikke med alt :sad Den siste prisen forstod jeg også gjaldt personer som konkurerer. Han bekreftet at for personer som konkurerer innen freeride var prisen kr 3.100. Det er vel grunn til å tro at fjelltelemark også er inkludert? Telefonnummer finner dere under linken i forrige innlegg.
|
|
|
|
|
|
 ?!
|
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
Hva menes egentlig med "personer som konkurerrer i freeride"?Hvis man har vært/er med på en liten freeride konkurranse hist eller her, er man da godkjent? Er man godkjent hvis man da kommer sist i kvalifiseringa? :razz
|
|
|
 Du "trekuk":
|
Ivrig
|
Ivrig
Det er nettop grunnet denne type spørsmål jeg i første innlegg skriver: "Den siste prisangivelsen bør dere ev undersøke om dere kommer inn under." Jeg har en sønn som konkurerer i Norway Freeride Cup, derfor var spørsmålet for meg meget relevant (nr 2 totalt NFC telemark 2007).
|
|
|
 Surefoot Priser
|
Fersking
|
Fersking
Der har samme prisstruktur world wide, det eneste som skal variere er MVA forskjellene i landet! Der er i den norske skipoolen (NSF) noe som betyr at er du på lag i skiforbundet får du alt gratis!! det er vel sikkert grunne til at hele Telemarkslandslaget, Skicrosslaget og mange på freestyle har hverftall innmat derfra så langt jeg har fått høre.. og er det bra nok for de...! masse av WC og EC alpint er der også ! Er du Skiinstruktør, trener, skipatrulje eller fullsponset fra noen av leverandørene får du 30% på full pakke eller betaler 3100,- for ny innmat! faller selv innen denne kategorien og er superfornøyd! har akkurat i Verbier og måtte blokke litt på lilletåa og gutta tok meg foran i køen og fikset alt uten at det kostet noe! Superservice og i en klasse for seg! samme opplever jeg på skiprepp fra skirurgene! kongebra! Ja det koster men fy f.... det er verd det! gi gass....
|
|
|
 bare om skallet passer.....
|
Fersking
|
Fersking
Jeg har alltid hatt litt problemer med støvlene, vært innom surefoot Oslo, de var kjempehyggelig på tlf, men når du kommer med støvler så viser det seg at du må kjøpe alt nytt hos dem+++,så prisen blir fort dyrt. Syns også de er litt hovne de gutta i Oslo. Jeg fikk fiksa sko i Cannyon, der det ble hyggligere pris, samt gutta er mye trivliger enn min erfaring med gutta i Oslo. Men skoen er helt KONGE, så om du har hatt problemer, vil du mest sannsynlig få en ny skiverden.
|
|
|
 Hmmm...
|
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
Så konklusjonen er at man Ikke kan ta med sine egne sko, og få de tilpasset, men må kjøpe hos de?! Hmmm...Er det da noen andre som kan bootfitte sko du allerede har her i Norges land? Gjerne nord for polarsirkelen?
|
|
|
 Tromsø
|
Fersking
|
Fersking
Har fått blokka utt skoene mine og fått laga formstøpte såler hos sportshuset intersport i tromsø. Det fungere veldig bra for meg og de hadde veldig bra greie på det de holdt på med.
|
|
|
|
|
|
 Att.: Herr Ludvigsen!
|
Medlem
|
Medlem
En slik operasjon er helt gratis i butikken, i hvertfall hvis du har kjøpt støvlene der.Imidlertid er det vel ikke akkurat umulig å få til noe slikt hjemme... Kok opp til en gullmedalje med vann (altså så mange gryter som mulig), tøm mr. Freeze for is, få tak i to store kar, evt. et thermometer (som dekker 90 graders merket), og dermed har du det du trenger for en helaften med "Hjemme bootfitting".:)
|
|
|
 Tips
|
Fersking
|
Fersking
Tenkte jeg skulle gi fra meg et lite tips innenfor dette området. Fikk for noen år siden støpt såler til støvlene( røde, dyre - Conform?) De ble ok men ikke optimale. Jeg testet så å ta ut sålene legge de på gulvet og trå på de. Det viste seg fort at de ga ganske mye etter i fotbuen. Fikk så en skomaker til å lime på en mellomhardgummi form/kile i dette fotbue tomrommet, slik at sålen ikke kunne bli presset ned. Det ble andre boller.Ble ikke på langt nær så sliten i føttene ved kjøring, og slapp også disse "krampetendensene" som man normalt får på starten/slutten av dagen. Mao. helt optimale.Kan absolutt anbefales. Lykke til.
|
|
|
 kan bekrefte
|
Fersking
|
Fersking
har også et par slike conformable såler som er røde. funker bedre enn standard, men allikevel ikke helt optimalt. Derfor prøvde jeg med et par superfeet såler. de har plast under fotbuen og rundt helen. disse gav en helt annen støtte. og de er ikke støpt, men man får superfeet som er støpt til foten også som visst nok skal være det beste. prøvde ut koking av støvler i går. tok de gamle støvlene for å teste. Jeg kokte opp vann, helte det oppi støvlene. lot det stå i 15 min (hørt andre brukte 30min). tok innersko og fotbrett oppi og spente støvelen godt. Det gav resultater. Men kjølte ikke støvelen ned igjen i is etterpå. Skjønner ikke helt hvorfor det er bra å stresse plasten på den måten heller?
|
|
|
 surefoot
|
Medlem
|
Medlem
eg var veldig overraska over forskjellen på mine gamle skisko og dei nye foama skoene fra surefoot. heilt fullstendig ein annan verden. går liksom myye fortare fra eg gjer ein bevegelse med kroppen til skiene går der eg vil.. trur ikkje eg kan gå tilbake til vanlige sko. kjørte ein kveld med gamleskoa her om dagen fordi eg skulle få montert bindinger på noen ski, og da var kjeedelig. treige, mjuke, vonde sko som ikkje ville gjera da samme som meg.
|
|
|
 Spesial såle
|
Nytt medlem
|
Nytt medlem
Har selv såpass problemer med føttene at jeg må ha spesialtilpasset såle i alle mine sko. Dette får jeg hos ortopedist som støper en slik såle etter foten. I Bergen kan du kontakte Drevelin - tror det vil koste ca 1.200. Har du like herpete føtter som meg så får du slike såler etter legehenvisning og betaler 400 pr par (1 par i året). Har ingen problemer lengre med vonde føtter eller krampe i alpin/telemarkstøvler. Kombinerer du dette med beskrevet prosedyre for varmt vann i skallet så blir dette en spesialtipasning til levelig pris.
|
|
|
 alle fornøyde?
|
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
Sitter på gjerdet om det ikke skal bli et par sånner surefootsko. Det som gjør avgjørelsen vanskelig, er jo at det er j***** dyrt. Og skal man bruke så mye penger på et par sko, så bør man bli fornøyd.Derfor; er det noen som har erfariing med å ikke bli fornøyd med et slikt kjøp? Altså at det ikke ble en slik gudegitt gave med sko til prisen av en god bruktbil, ja som kanskje beint fram ble misfornøyd?
|
|
|
|
|
|
|
Nytt medlem
|
Nytt medlem
Koster 1950.- for sålen og 2750.- for innerstøvlen. :wink
|
|
|
|
Fersking
|
Fersking
Jeg har benyttet Surefoot til å lage innerstøvel og såle uten at jeg ble så fornøyd som jeg trodde jeg skulle bli. Betalte rett i underkant av 6.000 for dette. Jeg opplevde betjeningen som faglig dyktige, men forutinntatt og selvgode på en gal måte. Det bli litt sånn at de visste hva som ville være best for meg ut i fra en liten innledning vi hadde. Så selv om jeg ikke følte at feelingen i innerstøvlen ble god nok, så var det ikke nok så lenge "analysen" av foten var nok. På den annen side så var de hjelpsomme nok når jeg kom tilbake for å forsøke finjustering etter at støvelen var testet. Til slutt så ga jeg opp og kjøpte nye støvler (ikke hos Surefoot) og med den gamle Surefootsålen og god hjelp på Torshov Sport i Oslo, så vips var problemet løst. På den annen side, så har jeg venner som er fornøyd med sine Surefoottilpasninger. Men det er ikke alltid tilpassninger blir 100% velykket.
|
|
|
|
|