Om du leste en artikkel i FF for ca ett år siden så gikk de store forhandlerne i norge ut mot det å bestille utsyr over nett...De fleste store som sportslageret osv gir sine egene kunder bindings mont på kjøpet osv og en topp service,men om folk kommer med skia under armen og bindingene i en pose feks for å få montert må man ut med 4-500kr for det. Det å sattse på att man får reklamasjon på ski i en random butikk i norge er også å leke litt m skiene...Det er ikke alltid like lett. Om alle begynner å bestille via nettet er det ikke lenge til spesial butikkene går under for de at de ikke får solgt noen ski her i norge. Neste steg nå er at vi må på G-sport,intersport osv for å kjøpe grom skia og de butikkene vi vet kan sakene sine må gå over kun til å selge standard ski til vanlige kunder for de at de har mistet kunde grunnlaget på twin's og fatt's!!
Oki det er dyrt i norge,men det kan på mange måter være verdt det for å få den servicen de gir tilbake. Jobber slev i en skibutikk riktig nok i Østerike,men der praktiserer vi samme sak. Ski kjøpt på sport conrad og lignende steder blir ikke montert for en billig penge.
Om man går via forhandler med reklamasjon går det somregel fort å få nye ski. Enten får du de direkte om det viser seg at det er en åpenbar feil hvis ikke tar det max en uke å få nye ski fra levrandøren. Hvertfall sånn vi oppererer i Østerike. Via Conrad osv tar det mye lengre tid da man først må sende skiene til dem så må de behandle saken også sende deg nye ski.
Hadde en bums i vinter fra bergen som fikk sine ski ødelagt. Han kom med de til oss vi så på de og mente dette var en fabrikk feil. Tok bilde av de sendte de på mail til Bergen hvor butikken var enig. Da sendte de nye ski nedover på dagen og han returnerte sine ski nårde nye var kommet...Sånn service er vanskelig å få om du prøver deg uten kvitering fra riktig butikk...
Min konklusjon det er at det kan være verdt å bruke noen kr ekstra for å få bra service!!