Mantra er ei godski uten like, deilig fartsstabil. Fungerer på det meste av føretyper fra vårslush via løssnø til is. Det finnes alltid modeller som er bedre enn mantra på sine spesialområder, men utfra mitt synspunkt er mantra en av de bedre allroundskiene på markedet. Den er nok ikke blandt de mest lettkjørte skiene som er å oppdrive.Jeg tror nok seth er betydelig mer lettkjørt uten at jeg har testet den. Kun litt kosing med den i butikk.Enkelte sjeler vil nok ikke like mantra pga skia er relativt stiv. Årets modell skal visst nok være noe stivere enn tidligere årsmodeller sier ryktene.Skal nevnes at jeg har skaffet meg enda et par mantra ski forran denne sesongen.
K2 lager som vanlig myke ski. Seth er ikke noe unntak. Uten at jeg har kjørt denne modellen, vil jeg spekulere i at denne er mer lettkjørt og morsommere enn mantra i løssnø grunnet svak rocker i tuppen og relativ myk flex. Utfra at du skal montere skiene med alpinbindinger tolker jeg dit at du ikke skal på toppturer med skia, derfor er ikke vekta på skiene så viktig.
Coomba har jeg ingen anelse om.
Tror nesten at Seth er skia for deg, men du gjør ingen stor bommert med å velge Mantra.Husk at K2 sine ski er anelse lengere enn det de oppgir.