Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Ski hjelp!
#120147 30/11/2007 12:08 AM
Nytt medlem
OP Offline
Nytt medlem

Hei!Skal kjøpe meg nye ski, men aner ikke hvilke jeg skal kjøpe...er ikke en erfaren alpinist, har stort sett kjørt snowboard, men vil prøve mer alpint i år smile

Vuderer ulike allmountain-ski, siden jeg vil kjøre en del i bakken, men masse offpist=)

Høyde: 188vekt : 77Pris : 4000-6000 kr

håper på litt hjelp her, lite peiling :wink

gode allround ski
Pedro007 #120148 30/11/2007 12:44 AM
Fersking
Fersking

har selv vølk mantra, som jeg syns er kongen på haugen av de skiene i allmoutainklassen. Er bygd som en "bola" storslalom ski som fungerer absolutt overalt.

Men veldig gode alternativer er, rossignol B3, dynastar 8800 (fjorårsmodeller som du får til en bra pris nå) Dynastar 08 modell heter vel mythic, om jeg ikke bommer helt. Dog dynastar skiene er en del stivere enn rossignolen, så er litt mer elsk /hat ski.

B3 skia til rossignol er en klassiker, som har vunnet det meste av tester i fjor. Rett og slett en sinnsykt bra ski...dog ikke like vass som mantra`n, men det er min personlige mening. Men tror kanskje b3 er den safeste av de alternativene!! den finner du nok rimelig i en del butikker. vet iallefall at anton sport og oslo sportslager selger de til en meget bra pris nå.

annet alternativ er K2 seth

Uansett toppski alle tre, bare å finne den rette feelingen!!

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå