Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Trysil - dårlig preparering
#120095 03/12/2007 12:21 PM
TOHA Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking

Jeg har ca. 30 skidager i året og hytte i Trysil. Liker å kjøre hardt med bakkeski i preparerte løyper. Dette er også hovedgrunnen til at jeg ofte har vært i Trysil de siste 5 åra.

Har nå vært i Trysil de 3 siste helgene og jeg må si at prepareringen har vært gjennomgående elendig. Dette var særlig skuffende nå i helgen da det kom mye snø, og vi hadde gledet oss til å stå på ski. Bortsett fra løypene ved Turistsenteret var forholdene for bakkeskiene mine helt håpløse. Det lignet mest en "potetåker". Jeg måtte tråkke meg ned fra Hesten. Saken gjør det heller ikke bedre at bare et fåtall av bakkene var åpne.

Det er enkelt å reklamere for "snøgaranti" men hva hjelper det når prepareringen ikke er bra nok, og man betaler dyrt for å stå på ski. Dersom den nye eieren Skistar med dette har satt standarden for resten av sesongen er vi mange som kommer til å levere inn sesongkortet. Jeg håper vi slipper det.

Mvh.

TOHA

Bra med upreparerte bakker
TOHA #120096 03/12/2007 12:40 PM
Medlem
Medlem

Ikke var jeg i Trysil i helgen, er heller ikke veldig god på ski. Men liker at de ikke prepper alle bakkene ved snøfall. Off pist følelse i pisten er genialt, spesielt tidlig på sesongen før det er mulig å stå utenfor på grunn av dårlig såle. Se hva de gjør i alpene, bakkene blir først preppet når de er oppkjørt. Mye morro etter snøfall, og preppingen gjør sålen bedre til neste snøfall. Prepp noen bakker, la andre ligge urørt!

Re: Trysil - dårlig preparering
TOHA #120097 03/12/2007 2:35 PM
Entusiast
Entusiast

Tror ikke du får så mye gehør for å klage på manglende preparering i fri flyts freeride forum altså :grin

Du får prøve å henvende deg til eürocarvers.com eller lignende...

Men du har et poeng med at skianleggene tar full pris for et sterkt redusert produkt.

ang. sesongkort
TOHA #120098 03/12/2007 3:37 PM
Tørr bak øra
Tørr bak øra

hvis du ikke vil ha sesongkortet ditt lenger så tar jeg gjerne det jeg altså. 2000,-?For jeg håper hvertfall at denne helga var standarden for sesongen.

Trysil tar faktisk ikke full pris for kort nå på forsesongen, utrolig nok.

TOHA #120099 03/12/2007 3:39 PM
TOHA Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking

Takk for responsen!

Ikke helt relevant for forumet nei, men foreløpig kan det jo se ut til at Skistar satser på at anlegget i Trysil skal bli det nye stedet for freeridere:wink

Mvh.

TOHA

:)
TOHA #120100 03/12/2007 4:15 PM
Fersking
Fersking

Var selv i Trysil på søndag, og jeg hadde det kjempemoro! Så kjekt at ikke bakkene var preparerte. Deilig å kunne kjøre i løssnø selv om det ikke ligger nok snø utenfor løypene riktig enda.

Hege

Nå ja
TOHA #120101 03/12/2007 4:22 PM
Tørr bak øra
Tørr bak øra

Sitat TOHA:Ikke helt relevant for forumet nei, men foreløpig kan det jo se ut til at Skistar satser på at anlegget i Trysil skal bli det nye stedet for freeridere:wink

De får vel sørge for litt tynning av skogen om det skal kunne skje. Men hva skjer med det sesongkortet?

TOHA #120102 03/12/2007 5:31 PM
Entusiast
Entusiast

Du har for mye penger TOHA, hehe. Det beste du kan gjøre er å gi bort sesongkortet, og ha god samvittighet. Deretter kan du nyte preppa bakker i Tryvann.

Jeg er helt alvorlig.

tja...
TOHA #120103 04/12/2007 4:17 PM
Entusiast
Entusiast

vet ikke om det er frikjøringsanlegg trysil burde satse på, det må som noen sa mye tynning til. uansett er det for mye folk til at områder som ikke er "ukjørbare" for de fleste får ligge ifred til man rekker å svelge frokosten. tipset for trysil er å lære å kjøre litt tettere skog enn de fleste, da kan man ha det mye gøy.

litt enig
TOHA #120104 04/12/2007 4:45 PM
Fersking
Fersking

jeg er ikke noen bakkeracer selv.. Men jeg liker faktisk både pudder og preparerte bakker, dette syntes jeg at jeg får alt for sjelden i trysil. Parken einer seg best for skøyter fram til påsketider, fordi den stort sett er laget av is og fordi den ikke er preppet.

Bakkene blir fort potetåkere, fordi det er så mange som kjører i dem når de ikke er preppa, og det er også noe drit egentlig.

Men hva blir så den gyllene middelvei?Sier skistar at trysil skal bli freeride anlegg bare fordi de ikke har lyst til å øke preppebudsjettet?

TOHA #120105 05/12/2007 8:53 PM
Entusiast
Entusiast

Min erfaring med mange år i Trysilfjelet er at de er flinke til å preppe bakkene, men innrømmer at jeg ikke klarer å irritere meg over at bakkene er upreppa når det ligger masse nysnø (som f.eks søndag). Hadde vel gitt meg selv et pungspark hvis jeg hadde tatt med meg bakkeskia på søndag hehe.

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå