Hvor tung er du? Hvor breie ski har du? Har du tenkt å droppe fra 5m+, tøff kjørestil osv?Hva er en litt lengre tur?
Selv har jeg gode erfaringer så langt med Fritschi Freeride Plus. Jeg har forholdsvis breie planker men ikke den hardeste stilen. 2-3 meter dropp har passa meg fint til nå.Er knappe 70 kg, noe som gjør at jeg ikke trenger de kraftigste bindingene.De bindingene funker fint til topptur (har desverre bare prøvd dem på 1 topptur til nå). Har brukt dem mest i bakken i vinter og de funker fint for meg der også, ingen problemer med å få skiene på skjær.
Er bruksområdet en og annen sporadisk topptur men mest i bakken, da ville jeg gått for The Duke. Spesiellt om man veier litt eller dundrer på.
Om man stiller i lett fjærvekt-klassen eller planlegger å bruke bindingene på 4-5 timers oppoverturer så ville jeg valgt Fritschi eller Dynafit.
På DIN-skalaen så går The Duke til 16, Freeride Plus til 12 og Dynafit til 10. Sistnevnte mener jeg å ha hørt/lest at skal komme med binding som går til 2 på DIN-skalaen.