Du sier ikke så mye om din lengde og vekt.. Det kan definitivt spille inn på valget av lengde!
EHP er en veldig lett ski; lengde, bredde og materialer tatt i betraktning. Med dynafit bindinger blir det en bra rando-setup! Er derimot litt enig med de over her: Dynafit er ikke laget for de aller største klippedroppene. Men for de fleste av oss holder den i bøtter og spann! EHP er heller ikke en utpreget BC-jibbeski, da den ikke har spesielt mye heving på tailen, men en mini-rocker som starter 15-20 cm før enden på skien. Når det er sagt, så stopper det ikke Mr Hjorleifson fra å dra 720'er og massive corker og spins ut klipper og lips med disse skia.
Min personlige favorittski, all time, er 193. Jeg er selv 191cm lang og veier 85Kg +/- noen grandisser. Jeg har en litt oldschool kjørestil, hvor jeg liker å ligge fremover over skiene, og føler meg veldig trygg med 193s stive bakski som redder meg elegant inn når balansen ryker. 186 har en litt snillere bakski, som passer mindre/kortere mennesker bedre. Den har ellers de samme egenskapene som 193, og er helt enkelt en fantastisk bra ski! Den er også langt bedre i preppet bakke enn 193; den er lett å få på skjær, og sitter meget bra! Kan på alle måter anbefales!