Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
hellbent
#117886 30/08/2008 11:08 PM
*Thor Offline OP
Tørr bak øra
OP Offline
Tørr bak øra

jeg er 171, og veier 54 kilo og lurer på pudderski. jeg har nå sedt k2 hellbent i 179 til kjempepris og lurte på om det blir riktig størelse osv... vis ikke kom gjerne med tips til andre ski... er taknemelig mot alle svar

Mina synpunkter
*Thor #117887 31/08/2008 1:48 PM
Fersking
Fersking

Jag hade Made'n AK i 179. Dem är som Hellbent fast inte rocker (tror det heter så).

Jag väger ungefär lika mycket som dig men är 8 cm kortare. Det ska lite till att du är starkare än mig. Jag tycker i alla fall att skidorna var svåra att ha kontroll över när det blev det minsta hårt eller lite uppkört. Det ska tilläggas att jag kör telemark. Man har generellt lite svårare att hålla styr på skidorna då.

Eftersom du är så lätt skulle jag rekommendera att köpa ett par kortare skidor som är lite lättare att svänga. Eller att köpa ett par smalare skidor. Jag har Hippy Stinx, samma som Seth, och är supernöjd. Dem funkar bra i pudret för en sån lätt person som mig och är super även på hårdare underlag.

som generell regel
*Thor #117888 31/08/2008 3:02 PM
Medlem
Medlem

sier man at gode skikjørere burde ha ski som er 5-15cm lenger en seg sjøl. Det som derimot gjør det vanskelig å velge "riktig" lengde er at flere faktorer spiller inn. Ta helbent som eksempel, den er omtrent 179cm lang målt tupp til tupp. Derfor kan du si at effektiv skilengde er noe kortere pga. twintip. Jeg føler i tillegg at rockerkonstruksjonen til hellbent gjør at skia føles noe kortere enn en tilsvarende ski uten rocker.

Siden du ser på hellbent som en aktuell ski, regner jeg med du også skal bruke de til det de er tenkt. Ikke se deg blind på den gode prisen! For kjører du lite med rævva først når du er ute i pudderet så er ikke hellbent det beste alternativet.

Tankekors, jeg har sett en del tellis montert på hellbents, men aldri sett noen telliser kjøre switch med de!