De fleste pleier å ha ski som er mellom nesen/pannen.Men det kommer ann på hvordan du liker det selv.Er selv 170 og har to par som er 161, og de passer meg bra :grin
min mening er ar skiene skal være minimum 3-5 cm kortere enn din egen høyde. når skiene blir for korte blir de ofte ustabile. mange sportsforetninger sier at park-kjørerne "burde ha småe korte ski som er lette og spinne med" de tenker ikke serlig på at de skal være gode og kjøre med og at kjørerne først og fremst må lande triksene de prøver på. min mening er at skiene dine er for korte. men dette er det ingen fasit på fordi at det er stor forskjell på hva folk liker og ikke liker. lykke til :wink
gjør ikke så mye om de er litt korte når du er nybegynner. er mer når du begynner å hoppe på store hopp at det er litt drit med for korte ski. høres ut som om de er perfekte for deg!
Hadde forresten målt opp 166 cm til litt over nesetippen, men da skiene kom var de ca 161... kan det stemme at Line Afterbang er litt kortere enn oppgitt lengde??