Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Freeride\DH i Tønsbergsområdet
#7511 12/02/2007 11:10 PM
safari Offline OP
Nytt medlem
OP Offline
Nytt medlem

Har nettopp flyttet til Tønsberg området og er overhodet ikke kjent i området what so ever.Lurer på om det er noen som har kjennskap til eller selv driver med litt freeride sykling i området....tips mottas med takk

tips
safari #7512 12/02/2007 11:48 PM
Tørr bak øra
Tørr bak øra

vet ikke selv om noen løyper i Tønsberg området, men kontakt Rufus Preiss på Bikes and Boards (23230340), han har også nylig flyttet sørover (Tønsberg), og det er ganske sikkert at det ikke tar lang tid før han er local på trails der nede!

God tur i skauen!A-

VIl ha tilbakemelding
safari #7513 14/05/2007 9:28 PM
Nytt medlem
Nytt medlem

Heisann, jeg bor i stokke og vil gjerne ha tilbakemelding på hvor det er noe DH trails. Er ganske nybegynner innen sånt, men jeg syntes det er utrolig morro med sånne ting. Her jeg bor er det et "fjell" som heter storås jeg har gått opp et par ganger og sykla ned igjen. Det er ganske krevende å komme seg over ett område der, men det er morro når man klarer det. Er ikke akkurat så veldig DH trial, men det er helt greit. Kunne vert morro å fått laga en fin løype der. Blir nok no hopping og morro så fort kneet er godt nok, og det er det nesten nå. Maks en uke til så er jeg tilbake der jeg var før påsken.

Har ikke noe spesielt god DH sykkel, men det er en PRO FLEX Beast sykkel som jeg har bytta framgaffel til en Rock Shox Pilot SL 100mm demper, og bytta til er ganske bredt Biltema "carbon" styre. Også har jeg akkurat kjøpt noen nye Kenda Kozmik Lite dekk pga de traktordekka jeg hadde trilla fælt dårlig. Og da blei det dårlig tid på birken i fjor, og skal gå lettere i år tenker jeg.

stisykling.
safari #7514 15/05/2007 7:48 AM
Tørr bak øra
Tørr bak øra

det er en gjeng som driver med stisykling flere ganger i uka. de har nokk oversikt over det meste.

ellers kan du jo ta turen til drammen og bakken der. da får du heis å greier.

Teieskævven
safari #7515 15/05/2007 7:11 PM
Entusiast
Entusiast

Jeg vokste opp på Teie (Nøtterøy). Har ikke fått sykla noe med ordentlig rigg der ennå, men ila. sommeren vet jeg mer.

I Teieskogen, som er noe av det minst lave på øya, er det noen få meter i høydeforskjell. Der finnes det en hoppbakke, og ved siden av den, en gjengrodd skibakke som heter Korketrekkeren. Lysløypa passerer toppen av sistnevnte, og bør gi noe få men artige meter nedover. Hvis du finner en sti videre i fallinja mot yrkesskolen, kan det være noe å sjekke ut. Ellers kan det muligens finnes stier mellom alt av hus mot vest eller nordvest. På Torød på Nøtterøy har Olav og noen dirt-hopp, og det hvis det finnes brukelige stier der, så vet de det. Du treffer ham på utfor.com - stigutta henger på terrengsykkel.no, men flere og flere av de tar av på nedoversykling, så det kan være hjelp å få der også.

halo
safari #7516 11/09/2007 7:08 PM
Fersking
Fersking

bor i tønsberg og vi har nettop bygd et dirt hopp ved kirka: søndre slagen kirke. rett ved siden av den. det er ikke akkurat sværte greier men det er et 4 meter høgt hopp :P

BTW
safari #7517 11/09/2007 7:10 PM
Fersking
Fersking

tror foresten det er noe ved amfiet/skøytehallen om du vet hvor det er? er ikke sikker sjøl men skal kjøpe sykkel til torsdag.. kansje jeg kan finne ut noe mer.

terengsykkel.no
safari #7518 12/09/2007 2:00 PM
Tørr bak øra
Tørr bak øra

kjenner litt sykkelfolk i tønsberg/nøtterøy ommrådet. og det er rikelig med stier å sykkle på.du finner folka på terengsykkel.no. det er en gjeng her som sykkler mye sammen. Du kan sikkert bli med noen av dem rundt en gang.

Må nok skuffe deg...
safari #7519 16/09/2007 3:32 PM
Nytt medlem
Nytt medlem

Tønsbergområdet er som resten av Vestfold ganske flatt... Det nærmeste DH-anlegget er og blir Drammen og skianlegget der (Aron, beskrevet i flere nummer av Terrengsykkel). Kom deg som flere nevner inn på terrengsykkel.no så kan du sende meg en PM (har samme brukernavn) så kan jeg sette deg i kontakt med de som driver med slik nedoversykkel i TBG-området. Er ikke mange, men det er noen. Kanskje vi til og med treffes i løypene?

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå