Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
nybegynner trenger hjelp
#1029 28/05/2005 1:58 PM
Fersking
OP Offline
Fersking

Jeg lurer på om jeg skal begynne å padle creek, men det er fint lite info for nybegynnere på nett. Alle skriver jo at "denne kajakken er perfekt for nybegynnere og viderekommne"Kan noen si meg hva jeg bør se etter nå jeg kjøper kajakk, og gi meg en komplett utstyrsliste over hva jeg trenger?

Ta kontakt med en klubb!
Per-Pusling #1030 28/05/2005 10:05 PM
Tørr bak øra
Tørr bak øra

Hei jeg kan ikke hjelpe deg direkte fordi jeg bare padler i sjøen/havet! Men jeg kan gi deg følgende råd: Ta kontakt med en lokal padleklubb. Møt gjerne opp på en samling. Du får masse gode råd om utstyr fra folk som kan og har erfaring. Var selv innom www.okk.org for 3 - 4 år siden da jeg skulle trene på "rulle" i baseng om vinteren. Bare hyggelige hjelpsomme folk som ga gode råd og hjalp til! Lykke til!

PS1: Har også handlet 4 kajakker hos Aktiv Fritid i Sandvika. De har peiling og gir gode råd.

PS2: Ikke kjøp nybegynnerkajakk som du selger innen ett år! Sats på utstyr som du kan ha noen år.

Meld deg inn i klubb
Per-Pusling #1031 30/05/2005 3:43 PM
Fersking
Fersking

Hei! Som han over er jeg enig om at du bør finne deg en klubb. Det finnes klubber på voss også i bergen tror jeg. Her kan du sikkert prøve båter som finnes i klubben eller av andre medlemmer.

Er du nybegynner å skal begynne å padle er creekbåter ofte det riktig. Disse er stabile og har mye volum som gjør balanse og retning lettere. Personlig vil jeg anbefale Pyranha M3 som er en veldig god båt. Tenk også på at du skal sitte godt da man ofte sitter lenge i kajaken om gangen.

Flere butikker har også tilgang på demobåter som du kan prøve før du evt. kjøper.

totaly agree!!
Per-Pusling #1032 05/08/2005 2:44 PM
Tørr bak øra
Tørr bak øra

helt enig..!

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå