Re: Er det "in" med buksen opp i støvlene nå?
|
Entusiast
|
Entusiast
|
|
|
|
Entusiast
|
Entusiast
ehh.... sorry for alle de inleggene :S skulle kanskje ikke trykka refresh så mange ganger da dtan hang seg op :S
|
|
|
|
Ringrev
|
OP
Ringrev
Ble visst stemning av denne tråden gitt;-) Sånt so ungdommen lika!
|
|
|
|
Entusiast
|
Entusiast
Naa kunne jeg ikke la vaere aa kommentere litt om han fyrn nederst i oakley reklamen. hehehehe Jeg lo godt av den fyrn foerste gang jeg saag bildet.... Han ser jo ut som gutt/jentungen som har tatt pappa sine ytterklaer hehe!!.......... Jeg har riktig nok gaat til innkjoep av litt stoerre klaer i aar pga har lagt paa meg litt i det siste...... Jeg som staar litt uti loessnoen passer det iallefall ikke for...... Der er det og om-og-gjoere aa stramme igjenn alle aapninger slik at ikke snoen trenger inn...... og da funker det ikke aa sagge buksa da den ved ett fall ganske straks vil ligge rundt anklene ved stor strl og hengende seler. hehe............ Men for all del Folk maa bare kle seg i det de vil for meg.. En god latter faar jeg nok hvis jeg ser en person som har fallt med buksa nede paa knaer eller ankler.. hehehe
|
|
|
|
Entusiast
|
Entusiast
Sitat Flexo:En annen ting er denne såkalt gangster-looken, Jeg synes bare det er ironisk at middelklassekids som har foreldre som kan sponse dem med masse skiutstyr og har råd til å sende dem på fjellet hele vinteren som har en afroamerikansk arbeiderklassestil som et ideal. Det ser bare litt reart ut, mener jeg. skjønner ikke hva du ser rart i det, det passer jo perfekt, og ser dessuten dødskult ut!! se for deg at alle jibbere hadde rent i bare en tight jakke og bukse, det hadde plutselig blitt enormt kjedelig... klesstilen i denne sporten er det som gjør den blir mer interessant og kult å se på 
|
|
|
 Forum forum forum forum!
|
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
Sitat Anders.Sletten:<blockquote><p>Sitat Flexo:En annen ting er denne såkalt gangster-looken, Jeg synes bare det er ironisk at middelklassekids som har foreldre som kan sponse dem med masse skiutstyr og har råd til å sende dem på fjellet hele vinteren som har en afroamerikansk arbeiderklassestil som et ideal. Det ser bare litt reart ut, mener jeg. </p> skjønner ikke hva du ser rart i det, det passer jo perfekt, og ser dessuten dødskult ut!! se for deg at alle jibbere hadde rent i bare en tight jakke og bukse, det hadde plutselig blitt enormt kjedelig... klesstilen i denne sporten er det som gjør den blir mer interessant og kult å se på  </blockquote> hva faen? er det klesstilen som gjør jibbing interrresant?Skjønte at det var viktig med utseende etter antallet forumposter om bukser og jakker og briller, men at det var DET som gjorde det interresant hadde jeg ikke trodd...
|
|
|
|
|
|
 klesstil kan ikke diskuteres
|
Entusiast
|
Entusiast
Slike diskusjoner alltid morsomme å lese :P Jeg har den oppfatningen at klesstil ikke kan diskuteres i det vide og brede. Klart en kan snakke om hva som er kult og "in", men alle har sitt eget syn og identifiserer seg gjerne ikke med dette. Det blir som å spørre en blitzer om hvorfor de kler seg slik de gjør, og høre dem fortelle hvor fælt et a4 menneske kler seg. Du vil mest sannsynlig få et svar som blitzeren står 100% bak, men som du ikke kan si deg enig i. Hvorvidt klesstilen er praktisk eller ikke, så finnes det jo nok av eksempler på ikke-praktiske-klesstiler! Buffalo sko? Hullete jeans? Korsett? Mine tanker:Baggy klesstil hos jibberne er ikke et resulat praktiske årsaker, men heller det at ingen ønsker å skille seg ut (negativt ut). Det blir som på barneskolen der elever kan bli mobbet fordi de hadde "feil" genser på seg. Litt samme psykologien. Kan nesten garantere at dersom en saggende jibber ser en kar med de thigteste klærne fra g-sport og goggels til hundre lappen i bakken, så vil vedkommende få et "negativt" syn (eller tenke HAHA?) selv om g-sport jibberen er bedre på ski enn han selv. Slikt gjelder det jo uansett hvor du er, om det er på byen eller i konfirmasjon. Har du "feil" klær på deg vil du bli uglesett. Eliten innen jibbing er trendsetterene. Bruker de baggy klær, har alle kidsa baggy klær. Hadde de alle brukt thigte jeans, så hadde kidsa brukt thigte jeans, uansett om det er praktisk eller ikke! Noe du lett kan se i friflyt forumet. Hvor mange tråder finnes det ikke som heter noe som: "Hvilken jakke er det Henrik Harlaut i In deep?"... For å finne ut hva som er "in" så er det bare å gjøre som alle andre. Jeg synes det er tøft gjort når noen tørr å kjøre sin egen stil fullt ut, enten om du er punker eller jibber.
|
|
|
|
Fersking
|
Fersking
Når JEG ser på bilder/film av Henrik Harlaut, så kommer jeg alltid til å tenke på de Donald Duck tegnefilmene i jula.. Der Donald har på seg en pelsjakke når han skal ut å kjøre akebrett med ungene, og jakka sagger så jævlig at den brøyter stien..  Det ser dumt ut, samme hvor god han er på ski. Og buksa inni skoa? Hva blir det neste? lua utenpå hjelmen?
|
|
|
|
Ringrev
|
OP
Ringrev
Eneste som forundrer meg er at utseende går fremfor funksjon når det gjelder klær. Ser ofte i konkurranser at hele ræva kommer frem når de lander switch, da kan jeg ikke annet enn å le. Kom ikke å fortell meg at klerne til Harlaut ikke hemmer han i flere situasjoner iallefall;-)
|
|
|
|
Medlem
|
Medlem
|
|
|
|
Entusiast
|
Entusiast
Sitat lrsn:Latterlig tråd drit i det, det er morsomt å se folk krangle :P
|
|
|
|
|
|
|
Veteran
|
Veteran
Haha, Fri Flyt-frikjørerne slår til igjen
|
|
|
 Hva med stilongsen utenpaa skoa?
|
Entusiast
|
Entusiast
En ide: Ta stilongsen utenpaa st?vlene, og fest buksa oppforbi st?vlene. Zagg, saa buksene faktisk dekker et omraade paa 15 cm paa laaret. Dette burde se bra ut?
|
|
|
 han fyren..
|
Fersking
|
Fersking
Han som ser ut som har tatt ytterklærne til faren sin er faktisk simon dumont hvis du ser ordentlig. Han er en av de som har skapt et navn i skihistorien. Stilen nå til dags er jo kul. Ungdommer med baggy stil er thumbs up. Bare de ikke er drit korte da. med tall-tees som subber i bakken. Har sett det. Ikke pent
|
|
|
 .
|
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
satan hva skjer med skisporten?? har vært i bakken hele helgen og faan meg 9 av 10 kids ser jo dønn ut som tom wallisch med jibersih fra topp til tå og på andre siden har du helhjelmsmafian med heldress som fan ikke kan svinge skikkelig i pudder engang. skulle vært regel om at man burde dokumentert en 15meters dropp før man i det hele tatt fikk lov til å kjøpe seg helhjelm! Viss noen lurer på hvor jeg kjørte så var det Røldal som minner mer om en catwalk for rike stavanger kids enn et skisenter!!
|
|
|
 Enig
|
Medlem
|
Medlem
Sitat [hodlekve]:Haha, Fri Flyt-frikjørerne slår til igjen Ha Ha ha...Enig.
|
|
|
|
Entusiast
|
Entusiast
Sitat hang loose:satan hva skjer med skisporten?? har vært i bakken hele helgen og faan meg 9 av 10 kids ser jo dønn ut som tom wallisch med jibersih fra topp til tå og på andre siden har du helhjelmsmafian med heldress som fan ikke kan svinge skikkelig i pudder engang. skulle vært regel om at man burde dokumentert en 15meters dropp før man i det hele tatt fikk lov til å kjøpe seg helhjelm! Viss noen lurer på hvor jeg kjørte så var det Røldal som minner mer om en catwalk for rike stavanger kids enn et skisenter!! haha, ja de burde nesten ha en skala som viste hva triks du måtte kunne for å få lov til å bære visse plagg og utstyr :razz
|
|
|
|
|
|
 hehe
|
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
missforstå meg rett. For all del folk må få kjøre og gå i hvilke klær det måtte passe. Men når utstyret tar overhånd for skigleden blir det litt drøyt.
|
|
|
 Jaaada....
|
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
Kan ikje dei me oversize klær bare kjøre sitt eget løp da? Eg tror dei skjønne kor feil dei tar når dei endelig innser koffer dei aldri klare å hoppe over gap`et..Eg meine, å ha et føkkens telt hengende e dårlig butikk for aerodynamikken. Lykke te..Me snakkes med "huet under armen, og armen i bind"...og kanskje de allerede har skjønt koffer park/jibbeski ikje e feite, som skikkelige ski? hahaha
|
|
|
 herregud!
|
Fersking
|
Fersking
først og fremst, til deg raggjib eller noe, som sa at Jon Olsson er en fag. Du er en fag. han er en av, hvis ikke den største innenfor jibbesporten. Det er nettopp denne personene som har vært forbildet til alle thugsa (Harlaut, Wallisch) før de ble for opptatt med gangster attituden. Det er ingen andre innenfor jibbing som har vært like innovativ når det kommer til triks, så til neste gang bør du FAEN meg skjerpe deg! nummer 2!meninger om hvordan folk står på ski eller hva de er kledd i mens de gjør dette kommer alltid til å være forskjellig. det er akkurat som politikk, folk blir aldri enige. Det er jo å ta som en selvfølge det at frikjørere, som selv er avhengige av klær som duger og at klærne holder snøen UTE, og at disse er passelige og ikke oversize slik som parkrottene har.Selv kjører jeg med baggy klær, men det er på grunn av at det har blitt en vane, og jeg føler meg komfortabel. Andre, som da kun kjører pow, har samme innstilling ovenfor hva de kjører med. Folk må lære seg å akseptere hverandre, og drite i hvordan folk kler seg. Dere som sier at det er latterlig hvordan folk gidder å kle seg i så store klær og at de er mer opptatt om hvordan DE kler seg; dere er jo like opptatte når dere henger dere så mye opp i nettopp dette! kan ikke alle bare være venner da?
|
|
|
 Pek å le
|
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
Har du blitt utsendt fra likestillingsforbundet eller lærerværelse. Det må jo gå ann å disse folk når dem kler seg som nisser.I fjor var jeg i Trysil og tok heisen opp langs parken. Ett syn jeg hadde det rimelig morro med egentlig. Masse små kids som kjører rund i upraktiske klær. Det hele topper seg når den ene skal raile, men klarer med et mesterverk å "tråkke" på buksa si (som selvsagt henger på knæren). Han har jo ikke hjelm for han er jo drit kul. Slår hode sitt mot railen og det ser ikke pent ut. Etter ca 0,1 sek så har han reist seg igjen (for det ser jo ikke kult ut å ligge i bakken). Blodet renner, men jeg ser med engang at han klarer seg bra. Da mener jeg at jeg kun har en ting å gjøre og det er å PEKE OG LE!!
|
|
|
 ...
|
Entusiast
|
Entusiast
CAAAREEEEFAAAAAAAAAAAAACCCCCCCCEEEEEEEEEEEE:)
|
|
|
|
Entusiast
|
Entusiast
Agaaende en som skreiv over her: Folk med helhjelmsMafian med heldress som ikke kan skikkelig puddersvinger, saa mener jeg det er litt usaklig. For 5 aar tilbake syns jeg ogsaa at det var litt HARRY/utstyrs-frikete/overbeskyttende aa gaa med hjelm i bakken... men jeg skaffet meg hjelm for 3-4 aa siden og bruker da helhjelm fordi den beskytter hake og tennene.... En helhjelm sparer oss voksne for mange tusen kroner hos tannlegen ved evt. fall med hode..... Det er dyrt hos tannlegen.... Jeg som kanskje ikke er saa veldig teknisk god skulle kanskje statt paa ski med lue og olabukse for aa gjenspeile at jeg ikke er saa god.... Foelte jeg BARE maatte kverulere litt hehe!!!!
|
|
|
|
|
|
|
Entusiast
|
Entusiast
nå begynenr det å bli drøyt
|
|
|
|
Entusiast
|
Entusiast
men for å gå tilbake til hva egentlig saken handla om;Er det noen her som faktisk kjører med buksa OPPI støvlene? Tar noen ganger og bretter buksa nedi strikken rundt ankelen av støvelen, og ser ofte folk som har den nedi strikken og over støvelene, men OPPI støvelene? Noen sett det før?
|
|
|
 ...
|
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
Jeg selv er en parknisse med alt for store klær. Men før jeg fikk bokseseler lærte jeg at stramt belte funker dårlig med bukse på knea. Skulle ha litt brede bein før hoppet, men da revna beltet. Det var egentlig litt flaut : )
|
|
|
|
Entusiast
|
Entusiast
Sitat Morten!:Jeg selv er en parknisse med alt for store klær. Men før jeg fikk bokseseler lærte jeg at stramt belte funker dårlig med bukse på knea. Skulle ha litt brede bein før hoppet, men da revna beltet. Det var egentlig litt flaut : ) ja! anbefaler alle som sagger til å bruke bukseseler, å sagge bare med å stramme belte er garantert upraktisk!
|
|
|
|
Entusiast
|
Entusiast
Sitat Øyvind R:Agaaende en som skreiv over her: Folk med helhjelmsMafian med heldress som ikke kan skikkelig puddersvinger, saa mener jeg det er litt usaklig. For 5 aar tilbake syns jeg ogsaa at det var litt HARRY/utstyrs-frikete/overbeskyttende aa gaa med hjelm i bakken... men jeg skaffet meg hjelm for 3-4 aa siden og bruker da helhjelm fordi den beskytter hake og tennene.... En helhjelm sparer oss voksne for mange tusen kroner hos tannlegen ved evt. fall med hode..... Det er dyrt hos tannlegen.... Jeg som kanskje ikke er saa veldig teknisk god skulle kanskje statt paa ski med lue og olabukse for aa gjenspeile at jeg ikke er saa god.... Foelte jeg BARE maatte kverulere litt hehe!!!! <p></p> trenger ikke hjelm og beskyttelse vet du. ikke noen vits å tryne og slå ut tenna
|
|
|
|
Entusiast
|
Entusiast
dette var kanskje til dags dato det dummeste jeg har lest på dette forumet. gratulerer.
|
|
|
|
|
|
|
Entusiast
|
Entusiast
sorry, har sett dama hans, og han er ikke fag. men han ser faen meg ut som en! leste i friflyt for noen år siden, da kjørte han i en kaninskinn jakke til 30000 under x-games. hva er poenget?
|
|
|
|
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
poenget er at han har råd:D han er virkelig en av de som går i mot det som er inn:D skiller seg ut som dere snakker om.. han er vel den eneste som ikke har brillene under hjelmen:D han bruker mindre klær en mange..
|
|
|
|
Entusiast
|
Entusiast
Sitat ¤anders¤:poenget er at han har råd:D han er virkelig en av de som går i mot det som er inn:D skiller seg ut som dere snakker om.. han er vel den eneste som ikke har brillene under hjelmen:D han bruker mindre klær en mange.. Om jeg ikke tar feil så bruker vel mr Dumont også strikken på brillene rundt hjelmen? Correct me if I'm wrong.
|
|
|
|
Entusiast
|
Entusiast
Sitat Thomas Goble:<blockquote><p>Sitat ¤anders¤:poenget er at han har råd:D han er virkelig en av de som går i mot det som er inn:D skiller seg ut som dere snakker om.. han er vel den eneste som ikke har brillene under hjelmen:D han bruker mindre klær en mange.. </p> Om jeg ikke tar feil så bruker vel mr Dumont også strikken på brillene rundt hjelmen? Correct me if I'm wrong. </blockquote> you've right
|
|
|
|
Entusiast
|
Entusiast
Å ha brillene inni hjelmen ser stygyt ut!..
|
|
|
|
Entusiast
|
Entusiast
syntes det ser klt ut jeg. Ogdet er nyttigere, ihvrtfall hvis man vil være varm!!
|
|
|
 briller innenfor
|
Entusiast
|
Entusiast
eller utenpå hjelmen syns jeg er en smaks sak! Syns det er digg med brillene innenfor fordi de ikke spretter av viss en tryner og at en da får masse snø inni dem, gogglesene kommer nærmere ansiktet og unngår dermed glipper hvor det smetter luft inn. To av mange gode grunner!
|
|
|
|
Medlem
|
Medlem
Men om du skal ta av brillane litt er det kul umogleg med brillane innapå hjelmen. Grunn god nok til å ha dei uttapå.
|
|
|
 Mine tanker om saken
|
Fersking
|
Fersking
Aerodynaminsk med tall tees? Nå har jeg hørt det også! For dere som har lest artikkelen i friflyt hvor det er intrevjuer anngående "baggy" stilen: Det er jo faktisk en av de gutta som svarer ærlig og sier at taal tees ikke er annet en upraktisk og at han selv bruker det kun fordi at han har en eller annen fiksjon om at det ser kult ut. Og det er jo det som er greia, fordi at taal tees er blitt en mote lurer man seg selv til å tro at det er praktisk og at det er den mest "riktige" stilen.Men for all del bare kjør med klær i str. 6xxl! Man velger selv hva man kjører med og det bør respekteres.Men ikke kom og si at de som kjører baggy er de som tørr å prøve noe utenom de vanelige, og ikke prøv å si at de som ikke tryner i sine egne klær er de som driter seg ut! Om ti år kommer dere alle til å le godt når dere ser bildene fra "taal tees alderen uansett.. Selv bruker jeg stretsjy rosa/grønne tights fra åtti tallet som jeg trer utenpå overtreksbuksa bare for å visa at det er de som VIRKELIG tørr å skille seg ut. Og nei jeg føler ikke at jeg driter meg ut, jeg føler heller at jeg har sterkere personlighet enn de som sikrer seg en plass blandt gutta ved å kopiere stilen deres.. PS. Mine tights er super bevegelige! Riktig så komfortable! Peace out!
|
|
|
 Buksa i støvlene
|
Fersking
|
Fersking
Når jeg tar buksa over støvlene er som regel når jeg skal raile, og ikke ødelegge buksa...
|
|
|
|
|