Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Skive brems på sykkel
#7366 18/05/2008 8:30 PM
skorri Offline OP
Nytt medlem
OP Offline
Nytt medlem

Hei.jeg har kjøpt meg en ny sykkel med skivebrems. men så var det så mye snurr på bremse slangen foran at jeg løsnet den for å få av snurren, men da mistet jeg bremsene.så jeg lurte på om noen viste om en nettside eller noe som forklarer hvordan jeg skal lufte bremsene???? eller kan gi meg et tips hvordan jeg skal gjøre det????

på føre hand Takk

Snurr på bremseslangen?
skorri #7367 18/05/2008 10:53 PM
Ringrev
Ringrev

How the hell did that happen..? Og når du løsna bremsen, løsna du da slangen inn til kaliperen og ikke hele bremsen? (lakk det ut bremseveske?)

Hvilke bremser er det snakk om? Det finnes nedlastbare manualer på de fleste leverandørenes nettsider.

Og om du søker på www.TERRENGSYKKEL.no så finner du flere tråder om temaet.Kanskje er du så heldig at noen har et bleed-kit (luftesett) som passer til bremsene dine som du kan låne, ellers burde de ha det på butikken der du kjøpte sykkelen.

Skivebrems på sykkel
skorri #7368 19/05/2008 7:35 AM
Nytt medlem
Nytt medlem

Heisann.om dette skjedde uten at det lakk ut noe olje og du bare snurret om slangen, så er det noe feil.Du sier at du kjøpte ny sykkel, gå tilbake til forhandleren og få de til å fikse dette. Ikke gjør dette selv, du har garanti og forhandleren fikser dette for deg.(om du har brukt en god forhandler da)men som det blir sagt, du kan laste ned manualer og finne ut av det, men ny sykkel.... bruk forhandler.Ikke ta sjanser med bremsene, de trenger du... fra en som mistet sine en gang i feil situasjon :-)

Re: Skive brems på sykkel
skorri #7369 19/05/2008 10:49 PM
Entusiast
Entusiast

Har du rota det til å tatt av slangen fra ene eller andre enden må de garantert luftes. Dette er somregel lett å gjøre selv med riktig utstyr. Om du ikke har Hayes da. De suger å lufte!Har du tatt av slangen har du vel skyld i uhellet selv, selv om slangen var vridd. Så du må nok betale for en evt lufting.