Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
legghinnebetennelse, legbang, vont på fremsiden av leggen?
#102495 20/09/2009 7:09 PM
Medlem
OP Offline
Medlem

hei

jeg er en jibberr på 16 år. jeg sliter med at jeg får vont på fremsiden av leggen når jeg står/hopper på ski. jeg står med SPK skoen nå, tenkte å prøve fulltilt booter eller hotdogger neste segssong. problemet mitt kommer kankje av at jeg er veldig lettt å spk-en er for stiv for meg.

hår pøvd booster strap, det hjalp litt men ikke mye. har prøvd å legge noe mykt som skomgummi inne i skoen forran leggen, uten resultat. Masasje hjelper litt men ikke mye.

har hørt at det hjelper å barbere/shave leggene,noen som har prøvd dette å fått resultat?

kom gjerne med tips eller erfaringer laugh

taker så mye for tips å svar på forhånd :-)

legg
chrziesler #102496 20/09/2009 11:21 PM
J.K Offline
Medlem
Medlem

hadde samme problem som deg, men det jeg byttet til SPk skoen og da ble alt mye bedre! men du har jo den skoen alt :S

men det er mange innlegg om akkurat dette problemet her på friflyt, bare søk etter det.

Re: legghinnebetennelse, legbang, vont på fremsiden av leggen?
chrziesler #102497 20/09/2009 11:49 PM
Entusiast
Entusiast

Jeg shavet laggene:razz:razzOg de hjalp faktisk, dette skydes at hårrøttene blir utsatt for mye iritasjon og friksjon når du glir opp og ned i sokken/skoen. hvis du ikke shaver så pass på at hårene ligger nedover;) hvis du bruker alpintsokker så drar du bare de så langt opp som mulig og så litt ned igjen slik at hårene legger seg nedover så slipper du litt unna, men for meg så funka det bedre med shaving:razz

vont på fremsiden av leggen
chrziesler #102498 21/09/2009 12:16 AM
Entusiast
Entusiast

Jeg har også hatt noe av samme problem. Jeg pleier å shave leggene, noe som funker for de som har såre hår på leggene Det jeg tror du har er. veldig ømfintlig bein/leggstruktur som jeg har, pga mange spark i leggen pga fotball. Fikk veldig ømme legger.

Mulig lengde på støvelskaft og for stiv flex har noe å si.Her er mine rådHa gode innerstøvler, eller 2. skjær bit av liggeunderlag, halver tykkelsen på den og form til en avlang strimle du kan legge inni sokken over leggbeinet.det er også fint å bruke for forebygging for gnagsår på ankelkul, men da må strimlen kanskje justeres noe tynnere i tykkelse for det vil da bygge ut litt.

chrziesler #102499 21/09/2009 4:49 PM
Entusiast
Entusiast

Sliter med samme problemet.

Kan umulig hjelpe å shave leggene når man har vondt i selve leggbeinet??

Det jeg har hørt er at man skal masere leggen, så kuleløypa jevner seg ut.

chrziesler #102500 21/09/2009 5:58 PM
Entusiast
Entusiast

merkelig nok hjelper det å barbere leggene, selvom smerten er inne ved leggbeinet. masasje hjelper også litt, men mykere boots er nok beste løsningen.

det er veldig bra om du får en skikkelig pause og lar betenelsen gå bort når den først har satt seg. du har vel et par månder på deg nå før sessongen starter.

takker :D
chrziesler #102501 21/09/2009 9:15 PM
Medlem
OP Offline
Medlem

takker for god respons og gode svar laugh

når jeg tenker tilbake til sist sessong husker jeg at d joe veldig vont å dra forsiktig i legghårene hårene, dette pga av forklaringen deres.

Da blir det nye sko som er litt mykere (fulltilt booter elle hotdogger). å shaving av legggene :grin

Har bukt smertestillende krem før som Son, ibux osv, Får håpe d er slutt på det nå.

Gleder meg til nyshavede legger :razz

chrziesler #102502 22/09/2009 12:13 PM
Entusiast
Entusiast

men du må huske på at selv om utterskoen har en mykere fleks på FT booter så er innerstøvelen sykt mye hardere en spk skoene ;)strammer du skoene dine godt nok? bruker gode skisokker?shaver du leggene dine?DETTE ER NESTEN ET MUST! kan gi STORE resultater vis du følger alt wink

også vil jeg på det sterkeste anbefale deg å trene leggene dine wink og hold de varme under hele ski kjøringen!hadde mye av det samme problemet som deg, og jeg gikk fra FT hotdogger til spk kaos. spk er nok den beste skoen jeg noen gang har prøvd.

chrziesler #102503 22/09/2009 4:26 PM
Entusiast
Entusiast

Hvor stramt bør man ha skoene for å unngå leggsmerter?Er alle enige om at strammest er best??Kommer til å bytte fra SPK til Full Tilt.

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå