Biltema-sykkel
25/04/2006 11:14 PM
|
Ringrev
|
OP
Ringrev
Er det noen som vet hvilken kvalitet det er på syklene som Biltema selger, Yosemite?Holder de til normal tursykling på stier og grusvei, og er de noe å ha?F.eks. Yosemite Tamarack og Granite 26", begge med skivebrems foran.Får man bedre sykkel til samme pris andre steder?
|
|
|
 jaja
|
Fersking
|
Fersking
ingen a jacob lindeberg snobben her tør å trø ned i d jørmehåle så biltema syklene befinne seg i.. fram å tbake t skolen sku di nok duge, men i skogen kan du sikkert daue litt lettere me en sykkel fra biltema. biltema selge jæli mye digg saker, eg vil trekke fram wunderbaum og sånn kasett t å spille cd-er me som godbiter deffra. eg har sånn kasett og d e smekkdigg og stylish som faen. d så e pes, e at d e så jæla lange ledninger, men du får kjøpt søllteip ute på biltema så d e bare å kveile d opp. og når d jelle utvalge a luftfriskere, så e biltema selve kongen. ingen over og ingen ve siden. d e enste e at d e mer sjel i di wunderbaumene du shøpe når du e ute på tur. så ha du lixom den grønne fra esson på stryn og den rø fra shelln i røldal. keeping it real blads#!
|
|
|
 Ikke kjøp..!!!
|
Medlem
|
Medlem
Du må garantert bytte "alle" skruer og muttrer innen en mnd..!? Den sykkelen er ikke beregnet til utebruk!!! Ruster lettere en jernspon i en søle. Gir og bremser er av billigste sort. Bruk litt mer penger så får du en sykkel du kan ha glede av litt lenger. Kjøp brukt om så. Mye bra brukt der ute. Vask av sykkelen bør gjøres etter hver tur samme om det er en billig, eller dyr sykkel.PS jeg er ikke sykkelforhandler :-)
|
|
|
 Kjøp!
|
Entusiast
|
Entusiast
Vi har Biltema-syklene på jobben, og tro meg de fungerer helt ok faktisk. Ungene med ADHD har virkelig testa dem ved å kjørt uti store busker, kasta dem ned fra 3 meter høye klipper, og kjørt dem uti Oslofjorden. Disse syklene har holdt i 3 år nå, ved heftig herjing. Men de er ikke veldig behagelige å sykle langt på, så skal du ha en sykkel fremfor et objekt du kan kaste rundt overalt, så kjøp deg en skikkelig sykkel til høyere pris.
|
|
|
 Kjøp!
|
Entusiast
|
Entusiast
Vi har Biltema-syklene på jobben, og tro meg de fungerer helt ok faktisk. Ungene med ADHD har virkelig testa dem ved å kjørt uti store busker, kasta dem ned fra 3 meter høye klipper, og kjørt dem uti Oslofjorden. Disse syklene har holdt i 3 år nå, ved heftig herjing. Men de er ikke veldig behagelige å sykle langt på, så skal du ha en sykkel fremfor et objekt du kan kaste rundt overalt, så kjøp deg en skikkelig sykkel til høyere pris.
|
|
|
 Så ok ut..
|
Ringrev
|
OP
Ringrev
Var faktisk innom Biltema i dag og kikka litt på syklene, og de så da veldig ok ut. Shimano gir og bremser og tilsynelatende solide rammer og dekk.Men det er jo klart at spytter man et par lapper til i en sykkel så får man jo bedre kvalitet, og det blir nok det jeg gjør når jeg setter bort Gekkoen min.
|
|
|
|
|
|
 Biltema sykler...
|
Medlem
|
Medlem
Har aldri hatt en biltema sykkel selv, men lillebroren min hadde en.. ikke så værst egentlig..det er absolutt ingenting å si på gir og bremser..samme type som alle andre bruker(shimano).. rammene er så som så..ikke spesielt lette, men ikke noe tyngre enn tilsvarende billigsykler fra andre sportkjeder..type g-sport, intersport.. problemer med mange av disse syklene er at de jukser med ting som lagre (spes. krank og styrelager), og hjul, styre, styre og stem er ofte heller ikke noe topp kvalitet..Totalt sett er dette sykler som holder noe dårligere enn dyrere sykler...selvsagt..men skal man ha en billigsykkel kunne jeg godt ha kjøpt en slik sykkel..
|
|
|
 dritt
|
Medlem
|
Medlem
min erfaring er at biltema sykklene er noe dritt... ok, kanskje de kan holde en stund, men de veier altfor mye, bremsene er som oftest for dårlige, og allt som det ikke står shimano på er ødelagt innen en måned.
|
|
|
 Har
|
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
aldri likt syklene fra biltema!Dårlig kvalitet og service...
|
|
|
 dritt!!!
|
Fersking
|
Fersking
trenger ikke si det, alle andre har jo sagt det....de duger ikke!! de er kule og ha en tur, men så er de ødelagte, grei skolesykkel
|
|
|
 ikke kjøp
|
Fersking
|
Fersking
de syklene går faen meg i stykker bare man ser på dem. ikke noe å hvis du skal sykle utafor asfalten.
|
|
|
 Sykkel jah...
|
Fersking
|
Fersking
Har faktisk vurdert å kjøpa ein sånnein eller noge lignande bare på hekkan, åsså kjøra i skauen te an bler ødelagt å se kor lang ti det tar... Husk hjelm!!!!! 
|
|
|
|
|
|
 hei
|
Fersking
|
Fersking
Jeg ville heller lagt i litt ekstra og kjøpt ensykkel på en sportsforetning!!
|
|
|
 elendig!
|
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
en kompis a med hadde merkelig nok en slik sykkel.. det kjørte han i stykker på under en sesong! man kan si at han brukte det ganske hardt men en sykkel bør tåle såpass.. selv om den er billig!
|
|
|
 Styr unna ! !
|
Fersking
|
Fersking
Noe så forferdelig dårlig skal du jammen lete lenge etter som sykler fra biltema.. Ta heller å legg noen kroner i sykkel ! det er mitt tips.. får veldig mye bra brukt også ! ! ! alex
|
|
|
 Oi...
|
Ringrev
|
OP
Ringrev
Søkte du hardt og lenge for å finne noe om Biltemasykler for å gi råd? Jøss... Mye vann har funnet veien til havet siden jeg posta dtte innlegget, og jeg har rukket å sykle en god del på sti, dog ikke på Biltemasykkel.Etter å ha prøvd stisykling første gang så skjønte jeg at det måtte legges litt fere kroner på bordet for å få sykkle som funker.Det gjorde jeg og er mer enn middels dritfornøyd med akkurat det. Biltema duger kanskje som pendlesykkel til og fra jobb/skole o.l. men ikke som stisykkel.
|
|
|
 Hva med ballongdekk
|
Medlem
|
Medlem
Gitt at det er cruiseren det gjelder: De er ikke super-raua gitt prisen, men om man skal ha en billigsykkel for bruk til skolen, ut for å bade, pils i parken eller lignende hvor det ikke er så nøye med fart og vekt, ville jeg heller sett om noen selger en gammel sykkel med ballongdekk. Noen av dem er ganske så kule, man sitter veldig godt, er du heldig er det to gir, og er du ekstra heldig og treffer noen i parken kan de sitte på bagasjen(som tåler masse kilo) når du sykler dem hjem. Det er kanskje litt uggent, men nå som det er vår-opprydding i kjellere og loft, kan man ofte finne fine sykler gratis i containere.
|
|
|
 ikke kjøp
|
Fersking
|
Fersking
For det første hater eg biltema men det har ingen ting med saken å gjøre. Biltema sykklene er noe dritt. Dei ruster og skuene løsner og viss du skal satse på sti sykling bør du legge litt meir penger i det. Du får mange bedre sykkler til samme pris og minst like god.
|
|
|
|
|
|
 Re: Biltema-sykkel
|
Entusiast
|
Entusiast
FOR DET FØRSTE; dere får det dere betaler for. Altså, skruer som er dårlige osv kommer av prisen. FOR DET ANDRE; det eneste som duger fra biltema er rødspriten
|
|
|
|
Medlem
|
Medlem
Dette er en to år gammel tråd. Jeg er ikke sikker på årets sykler, men jeg vil være litt forsiktig med å klassifisere disse rimelige syklene som "veldig bra". Å sette av nedover en fjellvei/sti med en sykkel som koster litt over kr 1000,- kan by på overraskelser litt ut over det vanlige. Rammebrudd, eller hjul som kneler i stor fart kan fort ødelegge litt av gleden ved å eie en "terrengsykkel"... 
|
|
|
 HiHi
|
Fersking
|
Fersking
Bil Tema sykkler ja, de er vel ikke de beste du. burde mye heller gå til noen sikelige sykkl merker sånn som merida og Scott. ikke sånn jalla jalla sykkler. :grin
|
|
|
 driit!
|
Avhengig
|
Avhengig
broren min har jobbet og jobber fremdeles i sykkelbutikk, og han har aldri hatt til overs for biltema-syklene! de har en stygg tendens til å dette fra hverandre og ruste ned etter kort tid, bremser og girsystem er også labre..er ikke sikker på vekt, men kan ikke tro annet at de er altfor tunge....også mulig biltema har forbedret litt etterhvert. som det virker som ingvild har erfaring med, men min mening er: biltema=drittsykkel!
|
|
|
 Forbanna drit
|
Entusiast
|
Entusiast
I sykkelbutikken tar vi ikke inn biltema sykler, fordi det er så jævli mye plunder og det blir aldri bra!!!
|
|
|
|
Medlem
|
Medlem
Sitat Håkon Barane:FOR DET FØRSTE; dere får det dere betaler for. Altså, skruer som er dårlige osv kommer av prisen.FOR DET ANDRE; det eneste som duger fra biltema er rødspriten har vel sagt min mening om temaet før, men måtte bare kommentere den utrolig gode kommentaren om rødsprit.
|
|
|
|
|