Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Myrkdalen/vossfjellandsby skisenter sine park
#101587 01/08/2009 6:38 PM
Medlem
OP Offline
Medlem

hei hei:D

jeg har selv nettopp sendt en mail til skisenteret å "klagd" på parken de serverte oss nå i sesongen som var.

lurte bare på om dere hadde noen tanker om det/den? hadde vert fint hvis du hadde vert litt flere så kanskje de hadde gjort noe med det.

Mailen jeg skrev var utroilig lang må jeg så men i hovedsak var dette punktene:

* De kaller paken en terrengpark ikke snowboardpark. så hvorfor var da "alle" hoppene så falte at eneste måte å komme over var med syk fart eller kjøre snowboard. (snowboardere satser fremover, skikjørere satser oppover) * De har fler skikjørere enn snowboardkjørere å burde vertfall da konsentrere seg om skikjørerene å ikke snowboard. selv om de godt kunne hatt litt begge deler.* Større park? utnytte plassen de har? mange hopper av i karitraa for å kjøre parken. når den er så liten som den er blir det mye kø. det er jo helt klart.

hadde en god del punker til. også ang kø problemet og om hvordan de kunne forbredre dette, men gidder ikke skrive så lang forum tråd eller fremheve det før jeg får noe svar eller noe som har noe å si, ros eller kritikk.

Håper på en grei diskusjon, kanskje fra snowboardere også. selv om dere er et mindretall i myrkdalen burde dere jo si dere mening i saken også. De har mange muligheter å det finst flere parker over hele landet som har gjort dette bedereenn myrkdalen.

(jeg er klar over at vær å vind på østlandet er beder egnet for park enn på vestlandet)

Re: Myrkdalen/vossfjellandsby skisenter sine park
MedEnArm #101588 01/08/2009 7:09 PM
Avhengig
Avhengig

Skal ikkje seie noko om sjølve parken, men eg vil no seie at å klage på at dei kallar det terrengpark framfor snowboardpark er temmeleg bak mål ...

neinei
MedEnArm #101589 01/08/2009 7:14 PM
Medlem
OP Offline
Medlem

neinei stemmer jo det. tok det nå bare med som enda et point.

tanker
MedEnArm #101590 01/08/2009 7:15 PM
Medlem
OP Offline
Medlem

men men hva tenker dere om dette? er noe det noen sjans for at de bryr seg? i det hele tatt leser mailen fult ut?

MedEnArm #101591 01/08/2009 9:00 PM
Fersking
Fersking

Hey.Eg kjenner ein del som jobbar i skianlegget der, og dei har tenkt på problemet med kø i Kari Traa, ja. Dei sa at dei skulle investera i stolheis der kari traa trekket er no, men det vart ikkje til neste sesong pga at dei investerte sjukt mykje peng i ny ekspressheis + 1 nytt t-trekk.

Ellers ang. sjølve parken : Veit du kor Helgatun-trekket er? Ja.. iallfall.. parken blir på eine sida av det trekket, inni skogen der. Dei skulle hogge ned mykje skog for å få nok plass. Dei skulle og prøve å få fikse litt fleire rails og hopp.. og til neste år er det 2 parkshaparar som byggjer og vedlikeheld parken.

Veit ikkje om parken blir så mykje lenger, men den blir nok bedre enn det den var forrige sesong wink

Trur det var svar på det meste som var spørt om her.

Peace.

tusen takk
MedEnArm #101592 01/08/2009 9:32 PM
Medlem
OP Offline
Medlem

tusen takk for svar:D ja ang det med helgatun har jeg faktisk tenkt på det å jeg nevnte akkuratt det du sa her i mailen, så hvis de gjør det blir det nok utrolig mye bedere. vertfall slipper man stå 20mins i kø for å kjøre 5 mins:P

helgatun vil gjøre under hvis de bare lager park å ikke lager noe særlig "vanlig" løype der. så alle familier og sånt holder fremdeles holder seg i stol heisen å kari traa:)

hogger de ned skogen nå på sommeren da? har ikke vert oppe å sett men tar meg en tur til uka.

håper for all del de satser mer på park i fremtiden:D trekker mye folk dit også:P

MedEnArm #101593 02/08/2009 5:16 PM
Fersking
Fersking

Sitat MedEnArm:tusen takk for svar:D ja ang det med helgatun har jeg faktisk tenkt på det å jeg nevnte akkuratt det du sa her i mailen, så hvis de gjør det blir det nok utrolig mye bedere. vertfall slipper man stå 20mins i kø for å kjøre 5 mins:P helgatun vil gjøre under hvis de bare lager park å ikke lager noe særlig "vanlig" løype der. så alle familier og sånt holder fremdeles holder seg i stol heisen å kari traa:) hogger de ned skogen nå på sommeren da? har ikke vert oppe å sett men tar meg en tur til uka. håper for all del de satser mer på park i fremtiden:D trekker mye folk dit også:P

Jaja.. trekker folk gjer dei.Etter det eg har forstått, so skulle dei hogga ned skog no om sommaren ja.

Eg køyrde forbi tidligare i sommar, men eg såg ikkje etter om noko skog var vekke.Men eg såg at dei hadde stoheisane hengande ute. Mulig dei ikkje har hatt tid til å laga ein slags garasje for alle stolane.. eller så er det eit spesielt skinn som er i setane som tåler å henge ute heile året.

Hadde iallfall vert dumt visst alle stolane hadde vert ødelagt til vinteren.

hm
MedEnArm #101594 02/08/2009 5:30 PM
Medlem
OP Offline
Medlem

hmm asså tror ikke de hadde tatt sjansen på å la de henge ute hvis de ikke var sikker på at de ikke ville ødelegges:P men de blir brukt om sommeren og til turgårere tror jeg.

men jeg fikk svar på mailen min her i sta.

Han takket for gode innspill å hadde dette å si om parken:

"Me har dei siste åra flytta parken litt rundt i anlegg for å få erfaringar frå ulike plassar i anlegget. Me vil også sjå på korleis me kan bruka ein park i forbindelse med Helgatuntrekket til neste vinter viss alt går i orden. Me treng litt avtalar på plass for å bruka områder som ligg utanfor dei løypene me alt har i dag."

"Etter å ha bygd 3 nye heisar til forrige sesong, så har me strekt strikken økonomisk så langt me kan, me me jobbar likevel heile tida med å forbetra oss. Me treng difor innspel slik som du har kome med, så vil me ta det med i ei totalvurdering når me jobbar vidare"

Tror det kan hjelpe veldig at vi får frem hva vi ønsker, hvordan den nye parken kan se ut feks.

han sa også at de hadde facebook gruppe:1. Myrkdalen - den offisielle2. Ung i Myrkdalen (dette var en jeg fant for ungdommer mellom 13-20 som kjører i myrkdalen, veldig fin gruppe for dere som står der:)

MedEnArm #101595 03/08/2009 6:14 PM
Fersking
Fersking

Ja, det hjelper å sei kva som kan forbetrast med parken. Dei dreiv jo å spørte oss om railsane var bra, og om hoppene var ok osv ein del i fjor..

Ang. det med stolheisane, så høyrde eg dei snakka om ein garasje.. men det vart tydeligvis ikkje noko av.

Har aldri høyrd om dei gruppene som var nevnt i e-mailen.. skal sjå no smile

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå