Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Dårlig erfaringer med Selle ?flite????
#7082 16/05/2006 6:47 PM
Fersking
OP Offline
Fersking

Nå har jeg slitt med denne sadelen i alt for mange sesonger. Hvert år har jeg sagt at nå er det slutt. Og nå er det jammen meg slutt også!! Selle Italia ?Flite? må gjerne være mestvinnende sykkelsadel gjennom alle tider. Det spiller ingen rolle. Til en liten sprett som Marco Pantani eller Iban Mayo er denne sadelen sikkert perfekt match. Tviler derfor ikke på at det er veldig mange som er fornøyd med Selle "flite". Jeg ligner ikke på noen av de to. Etter noen få timer er det bare det rene helvete å sitte på den. Klarer nesten ikke å si noe annet positivt om sadelen enn at den ser bra ut og er dessverre uslitelig. I all rettferdighet skal jeg nevne at sadelen jeg har er HC-modellen uten verken det minste GEL innlegg eller noe slags ?anatomisk-middelåpning??

Vurderer nå både modeller fra f?izi:k og Selle. Det jeg lurer på er om det er noen som har hatt tilsvarende dårlige erfaringer med Selle ?flite? og nå har funnet en sadel de er veldig fornøyd med?

terrengsykkel.no
Steffen ozM #7083 17/05/2006 12:51 PM
Medlem
Medlem

har selv ikke noen erfaring med denne sadelen, men hvis du går inn på forumet til terrengsykkel.no og spør der er jeg sikker på at du raskt vil få mange informative svar.Lykke til med sadel kjøp!

min far
Steffen ozM #7084 04/01/2007 1:08 PM
Medlem
Medlem

min far har også dette setet. han likte det ikke på de første turene, men ble vannt til det etter vært. du har jo allerede hatt det i en periode, så det er nok ikke like sannsynlig for deg. jeg har ett SLG sete og det er utrolig digg.

Re: Dårlig erfaringer med Selle ?flite????
Steffen ozM #7085 06/04/2008 12:53 AM
Nytt medlem
Nytt medlem

Mitt gamle sete av typen Velo med kløft i midten gikk istykker og jeg kjøpte Selle flite. Dårlig erfaring med det, blir nummen i skrittet og det har ikke vært noe problem før. Ser dette i sammenheng med at Flite ikke har denne kløften i midten. Kjøper nytt i år. Sannsynligvis anatomisk Specialized med kløft. Det hører med at jeg veier 95 kilo fordelt på 190cm og trenger nok bedre sete enn en på 67 kilo.